Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 977142

Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice


Pirić, Valentina; Ćelić, Ivan
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice // Obnovljeni život, 71 (2016), 3; 363-374 doi:10.31337/oz.71.3.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 977142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice
(Voter Motivation - Morally-Based Decisions and Responsibility for Concequences)

Autori
Pirić, Valentina ; Ćelić, Ivan

Izvornik
Obnovljeni život (0351-3947) 71 (2016), 3; 363-374

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Pozitivna motivacija potrošača ; Negativna motivacija potrošača ; Glasači ; Politički marketing
(Positive Consumer Motivation ; Negative Consumer Motivation ; Voters ; Political Marketing)

Sažetak
U radu autori, potaknuti nedavno održanim izborima za Predsjednika Republike Hrvatske prije godinu dana, iznose postavke kontekstualno povezane s područjem ponašanja potrošača promatranih ovom prilikom iz perspektive glasača. Budući da je svakog korisnika usluge ujedno moguće terminološki odrediti i kao potrošača, tako je, analogno iznesenoj tvrdnji, a u okviru područja političkog marketinga, moguće svakog dionika demokratskog procesa glasovanja odnosno glasača, definirati kao potrošača te u konačnici donositelja krajnje odluke – izaći na biralište ili ne izaći, glasovati za ili pak glasovati protiv. Pitanje koje se temeljem iznesenog u tom konkretnom slučaju nameće je priroda same motivacije glasača. Je li tu riječ o pozitivnoj ili negativnoj motivaciji glasača, o pozitivnoj ili negativnoj pokretačkoj sili? Jesu li glasači glasovali za ili su pak glasovali protiv? Ta je dilema, između ostalog, ujedno i posljedica mnogobrojnih tvrdnji koje je bilo moguće iščitati iz hrvatskih medija, a koje bi se mogle sažeti u zaključak da su glasači zapravo glasovali protiv odnosno da su bili negativno motivirani te time izrazili svoje nezadovoljstvo postojećim socijalnim i ekonomskim stanjem u Republici Hrvatskoj te da nisu uzimali u obzir ponuđeni program kandidata. U radu se detaljnije opisuje kontekst motivacije kao pokretačke sile potrošača, odnosno glasača – tom prilikom u kontekstu političkog marketinga, te se navode i uspoređuju tri najpoznatije teorije potrošačke motivacije. Analizom postojećeg stanja i metodom komparacije navedenih teorija autori dolaze do zaključka o snažnijem utjecaju pozitivne motivacije na donošenje odluka glasača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Profili:

Avatar Url Valentina Pirić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.ffdi.hr hrcak.srce.hr doi.org hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pirić, Valentina; Ćelić, Ivan
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice // Obnovljeni život, 71 (2016), 3; 363-374 doi:10.31337/oz.71.3.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Pirić, V. & Ćelić, I. (2016) Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice. Obnovljeni život, 71 (3), 363-374 doi:10.31337/oz.71.3.6.
@article{article, author = {Piri\'{c}, Valentina and \'{C}eli\'{c}, Ivan}, year = {2016}, pages = {363-374}, DOI = {10.31337/oz.71.3.6}, keywords = {Pozitivna motivacija potro\v{s}a\v{c}a, Negativna motivacija potro\v{s}a\v{c}a, Glasa\v{c}i, Politi\v{c}ki marketing}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, doi = {10.31337/oz.71.3.6}, volume = {71}, number = {3}, issn = {0351-3947}, title = {Motivacija glasa\v{c}a - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice}, keyword = {Pozitivna motivacija potro\v{s}a\v{c}a, Negativna motivacija potro\v{s}a\v{c}a, Glasa\v{c}i, Politi\v{c}ki marketing} }
@article{article, author = {Piri\'{c}, Valentina and \'{C}eli\'{c}, Ivan}, year = {2016}, pages = {363-374}, DOI = {10.31337/oz.71.3.6}, keywords = {Positive Consumer Motivation, Negative Consumer Motivation, Voters, Political Marketing}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, doi = {10.31337/oz.71.3.6}, volume = {71}, number = {3}, issn = {0351-3947}, title = {Voter Motivation - Morally-Based Decisions and Responsibility for Concequences}, keyword = {Positive Consumer Motivation, Negative Consumer Motivation, Voters, Political Marketing} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • Religious and Theological Abstracts
  • EBSCO
  • ERIH PLUS


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font