Pregled bibliografske jedinice broj: 977142
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice // Obnovljeni život, 71 (2016), 3; 363-374 doi:10.31337/oz.71.3.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 977142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija glasača - moralno utemeljenje odluke i odgovornosti za njezine posljedice
(Voter Motivation - Morally-Based Decisions and Responsibility for Concequences)
Autori
Pirić, Valentina ; Ćelić, Ivan
Izvornik
Obnovljeni život (0351-3947) 71
(2016), 3;
363-374
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Pozitivna motivacija potrošača ; Negativna motivacija potrošača ; Glasači ; Politički marketing
(Positive Consumer Motivation ; Negative Consumer Motivation ; Voters ; Political Marketing)
Sažetak
U radu autori, potaknuti nedavno održanim izborima za Predsjednika Republike Hrvatske prije godinu dana, iznose postavke kontekstualno povezane s područjem ponašanja potrošača promatranih ovom prilikom iz perspektive glasača. Budući da je svakog korisnika usluge ujedno moguće terminološki odrediti i kao potrošača, tako je, analogno iznesenoj tvrdnji, a u okviru područja političkog marketinga, moguće svakog dionika demokratskog procesa glasovanja odnosno glasača, definirati kao potrošača te u konačnici donositelja krajnje odluke – izaći na biralište ili ne izaći, glasovati za ili pak glasovati protiv. Pitanje koje se temeljem iznesenog u tom konkretnom slučaju nameće je priroda same motivacije glasača. Je li tu riječ o pozitivnoj ili negativnoj motivaciji glasača, o pozitivnoj ili negativnoj pokretačkoj sili? Jesu li glasači glasovali za ili su pak glasovali protiv? Ta je dilema, između ostalog, ujedno i posljedica mnogobrojnih tvrdnji koje je bilo moguće iščitati iz hrvatskih medija, a koje bi se mogle sažeti u zaključak da su glasači zapravo glasovali protiv odnosno da su bili negativno motivirani te time izrazili svoje nezadovoljstvo postojećim socijalnim i ekonomskim stanjem u Republici Hrvatskoj te da nisu uzimali u obzir ponuđeni program kandidata. U radu se detaljnije opisuje kontekst motivacije kao pokretačke sile potrošača, odnosno glasača – tom prilikom u kontekstu političkog marketinga, te se navode i uspoređuju tri najpoznatije teorije potrošačke motivacije. Analizom postojećeg stanja i metodom komparacije navedenih teorija autori dolaze do zaključka o snažnijem utjecaju pozitivne motivacije na donošenje odluka glasača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Profili:
Valentina Pirić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- Religious and Theological Abstracts
- EBSCO
- ERIH PLUS