Pregled bibliografske jedinice broj: 977139
Utjecaj korporacijskih komunikacija na stvaranje imidža poduzeća
Utjecaj korporacijskih komunikacija na stvaranje imidža poduzeća, 2006., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 977139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj korporacijskih komunikacija na stvaranje imidža poduzeća
(The influence of Corporate Communications on Corporate Image Building)
Autori
Pirić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.11
Godina
2006
Stranica
313
Mentor
Kesić, Tanja
Ključne riječi
Korporacijske komunikacije ; Imidž poduzeća ; Konkurentnost poduzeća
(Corporate Communications ; Corporate image ; Corporate Competitiveness)
Sažetak
Izradom doktorske disertacije pristupilo se detaljnoj analizi cjelovitog koncepta korporacijskih komunikacija kao i detaljnoj analizi njihovog mogućeg utjecaja na kvalitetu imidža poduzeća. Osim toga, disertacijom se analizira mogući ovisan odnos između imidža poduzeća i njegove konkurentnosti s ciljem povezivanja konkurentnosti poduzeća i kvalitete primjene korporacijskih komunikacija. Analiza ovisnih odnosa korporacijskih komunikacija i imidža poduzeća obuhvatila je tri pojavne razine korporacijskih komunikacija, odnosno marketinšku, menadžersku i organizacijsku komunikaciju kako bi pristup navedenoj problematici bio potpun. Jednako tako, tijekom istraživanja visoko strukturiran koncept imidža poduzeća promatran je kao zavisna varijabla koja se nalazi pod izravnim utjecajem intenziteta i integracije primjene svih pojavnih oblika korporacijskih komunikacija na svim razinama unutar poduzeća. Rezultati istraživanja, odnosno prihvaćanje većine postavljenih hipoteza, upućuju na zaključak da postoji izravan ovisan odnos između stupnja integracije i intenziteta primjene svih pojavnih oblika korporacijskih komunikacija i postignute razine kvalitete imidža poduzeća. Osim toga rezultati istraživanja govore u prilog činjenici da poduzeća još uvijek u dovoljnoj mjeri i odgovarajućim intenzitetom ne koriste sve pojavne oblike korporacijskih komunikacija te da postoji znatan prostor za moguća poboljšanja njihove iskoristivosti, posebice u okviru organizacijske komunikacije, čime bi poduzeće ujedno moglo slijediti suvremene komunikacijske trendove i evidentne promjene u ponašanju i očekivanjima potrošača te u okviru menadžerske komunikacije kojoj ispitanici negiraju izravan komunikacijski utjecaj na imidž poduzeća naglašavajući tako isključivo njenu upravljačku formu. Rezultati istraživanja također ukazuju na postojanje ovisnog odnosa između imidža poduzeća i njegove konkurentnosti, pa tako imidž poduzeća, utemeljen na intenzivnim i kvalitetnim korporacijskim komunikacijama, postaje glavnim izvorom njihove konkurentske prednosti u suvremenim tržišnim uvjetima. Temeljem rezultata istraživanja definiran je i model upravljanja imidžom posredstvom korporacijskih komunikacija te su analizirane i raspravljene implikacije rezultata istraživanja za teoriju i praksu upravljanja imidžom i konkurentnosti poduzeća pomoću korporacijskih komunikacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu