Pregled bibliografske jedinice broj: 977118
Zaštita potrošača od proizvoda dvojne kvalitete
Zaštita potrošača od proizvoda dvojne kvalitete // Harmonius Journal of Legal and Social Studies in South East Europe, VII (2018), 1; 145-169 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 977118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita potrošača od proizvoda dvojne kvalitete
(Protection of Consumers from Dual Quality Products)
Autori
Mišćenić, Emilia ; Mrak, Ivana
Izvornik
Harmonius Journal of Legal and Social Studies in South East Europe (2334-6566) VII
(2018), 1;
145-169
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Dvojna kvaliteta proizvoda. –Unutarnje tržište. – Zaštita potrošača. – Zakon o informiranju potrošača o hrani.– Zakon o hrani. – Uredba (EZ) br. 178/2002. – Uredba (EZ) br. 1169/2011.– Direktiva 2005/29/EZ
(Dual quality of products. –Internal market. – Consumer protection. – Act on informing consumer about food.– Food Act. – Regulation (EC) No. 178/2002. – Regulation (EC) No. 1169/2011.– Directive 2005/29/EC.)
Sažetak
U današnje vrijeme se u procesima proizvodnje i označavanja proizvoda općenito, a posebice prehrambenih proizvoda značajna pozornost posvećuje poticanju potrošača na tzv. „zdravi izbor“ odnosno izbor onih proizvoda koji povoljno utječu na zdravlje i sigurnost potrošača. Kao glavno sredstvo za postizanje i ostvarivanje tog izvora služe ispravne i točne informacije o proizvodima. Označavanje proizvoda na razini Unije ima dugu tradiciju i seže sve do prvih slučajeva o zaštiti interesa potrošača, u kojima se je Sud EU bavio upravo označavanjem proizvoda i povredama temeljne gospodarske slobode kretanja robe. U čuvenim predmetima Cassis de Dijon ili Brasserie du Pêcheur, Sud EU se susreće sa preprekama koje ostvarenju unutarnjeg tržišta stvaraju njemački propisi o proizvodnji i sastavu alkoholnih pića, a kojima se navodno štite interesi potrošača. Tako tijekom dugog niza godina, EU zakonodavac usvaja preko 80 pravnih akata kako obvezujuće, tako i neobvezujuće pravne snage, kojima se uređuje označavanje proizvoda. Unatoč tome, i danas svjedočimo slučajevima diskriminacije EU potrošača, proizvodnjom i stavljanjem na tržište proizvoda dvojne kvalitete, posebice prehrambenih proizvoda. Brojne studije provedene u državama članicama dokazale su ponudu proizvoda lošije kvalitete na tržištima centralnih i istočnih država članica EU, što je značajno narušilo povjerenje potrošača ne samo u trgovce, već i sustav uređenja ovog pitanja na razini Unije. Autorice se stoga u radu posvećuju pitanju dvojne kvalitete proizvoda (posebice prehrambenih) na hrvatskoj, ali i razini drugih država članica Unije, te ukazuju na mjere koje Europska unija poduzima kako bi povratila narušeno povjerenje potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Nutricionizam, Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline