Pregled bibliografske jedinice broj: 976923
Metodički pristupi obradi lektire u prvom razredu osnovne škole:izazov za poticanje i razvijanje čitateljskih kompetencija
Metodički pristupi obradi lektire u prvom razredu osnovne škole:izazov za poticanje i razvijanje čitateljskih kompetencija // Metodički vidici, 9 (2018), 9; 145-161 doi:10.19090/mv.2018.9.145-161 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristupi obradi lektire u prvom razredu osnovne škole:izazov za poticanje i razvijanje čitateljskih kompetencija
(Methodical approaches to mandatory reading in the first grade of elementary school: a challenge for encouraging and developing reading competences)
Autori
Odža, Ivana ; Mudrovčić, Jelena
Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 9
(2018), 9;
145-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava Hrvatskoga jezika, razredna nastava, školska lektira, učiteljski metodički pristupi, čitateljske kompetencije
(Croatian language education, primary school education, mandatory reading, teachers’ methodical approaches, reading competences)
Sažetak
Jedna je od temeljnih zadaća nastave Hrvatskoga jezika u osnovnoj školi razvijanje čitateljskih navika. Istraživanja već duže vrijeme ukazuju na opći pad interesa za knjigu, a lektira postaje nužno sredstvo približavanja čitanja učeniku. Učitelji svojim načinima rada i metodičkim pristupima mogu znatno utjecati na učenike i njihovu kulturu čitanja. Cilj je rada doprinijeti struci istraživanjem o učiteljskim metodičkim pristupima u obradi lektire u prvom razredu osnovne škole. Istraživanjem je obuhvaćeno 89 učitelja Splitsko - dalmatinske županije i Grada Zagreba. Anketnim upitnikom su prikupljeni podatci u skladu s navedenim ciljem i problemima istraživanja. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji teže suvremenijim metodičkim pristupima u obradi lektire kojima nastoje poticati razvijanje čitateljskih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti