Pregled bibliografske jedinice broj: 976849
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju // Suvremena pitanja, 26 (2018), 1-18 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju
(The role of school bonding in the different engagement of children in peer violence)
Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) 26
(2018);
1-18
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu
(the role of children in peer violence, school bonding)
Sažetak
Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz Upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su deskriptivna i korelacijska analiza, te neparametrijski testovi Kruskal-Wallis i Mann-Whitney U-test. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski