Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976849

Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju


Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju // Suvremena pitanja, 26 (2018), 1-18 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 976849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju
(The role of school bonding in the different engagement of children in peer violence)

Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja

Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) 26 (2018); 1-18

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
uloge djece u vršnjačkom nasilju, vezanost za školu
(the role of children in peer violence, school bonding)

Sažetak
Vršnjačko nasilje jedan je od vodećih problema u školama u cijelom svijetu. Djeca se u vršnjačkom nasilju mogu angažirati u različitim ulogama (počinitelji, žrtve, aktivni i pasivni pomoćnici, branitelji i promatrači). Polazeći od Bronfrennbrenerove teorije ekoloških sustava, važnu ulogu u angažmanu djece u vršnjačkom nasilju imaju i neki školski čimbenici. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati odnos vezanosti za školu i različitih uloga djece u nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika sedmih i osmih razreda iz Republike Hrvatske. Prosječna dob ispitanika bila je 13, 22 god. Uz Upitnik općih podataka u istraživanju su korištene i adaptirana Skala različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju, te Skala vezanosti za školu. Prilikom obrade statističkih podataka korištene su deskriptivna i korelacijska analiza, te neparametrijski testovi Kruskal-Wallis i Mann-Whitney U-test. Utvrđeno je da najveći broj djece sebe percipira u ulozi branitelja, zatim promatrača, žrtve, pasivnog pomoćnika, aktivnog pomoćnika i najmanje u ulozi počinitelja nasilja. Ispitanici su više predani izvršavanju školskih obveza, dok je privrženost školi znatno niža. Djeca u ulogama počinitelja, aktivnog i pasivnog pomoćnika, te promatrača manje su vezana za školu nego djeca u ulogama žrtve i branitelja. Zaključujemo da se slabija vezanost školu negativno odražava na ponašanje djeteta prema vršnjacima. Stoga nalazi ovoga rada mogu poslužiti za izradu školskih preventivnih programa, s naglaskom na intervencije prema djeci u različitim ulogama, te poboljšanje interakcija između učenika, kao i učenika i učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sonja Kovačević (autor)

Avatar Url Anna Alajbeg (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja
Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju // Suvremena pitanja, 26 (2018), 1-18 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Alajbeg, A. & Kovačević, S. (2018) Uloga vezanosti za školu u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju. Suvremena pitanja, 26, 1-18.
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2018}, pages = {1-18}, keywords = {uloge djece u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju, vezanost za \v{s}kolu}, journal = {Suvremena pitanja}, volume = {26}, issn = {1840-1252}, title = {Uloga vezanosti za \v{s}kolu u razli\v{c}itom anga\v{z}manu djece u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju}, keyword = {uloge djece u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju, vezanost za \v{s}kolu} }
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2018}, pages = {1-18}, keywords = {the role of children in peer violence, school bonding}, journal = {Suvremena pitanja}, volume = {26}, issn = {1840-1252}, title = {The role of school bonding in the different engagement of children in peer violence}, keyword = {the role of children in peer violence, school bonding} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font