Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976844

Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije


Janković, Branimir
Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije // Sveučilišna nastava povijesti u Hrvatskoj: Tradicija, današnje stanje, perspektive / Agičić, Damir ; Janković, Branimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu, 2018. str. 39-54


CROSBI ID: 976844 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije
(Teaching history of historiography, contemporary historiography, and theory and methodology of history: the issue of reception)

Autori
Janković, Branimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Sveučilišna nastava povijesti u Hrvatskoj: Tradicija, današnje stanje, perspektive

Urednik/ci
Agičić, Damir ; Janković, Branimir

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu

Grad
Zagreb

Godina
2018

Raspon stranica
39-54

ISBN
978-953-175-637-2

Ključne riječi
Sveučilišna nastava, povijest historiografije, suvremena historiografija, teorija i metodologija povijesti, recepcija
(University teaching, history of historiography, contemporary historiography, theory and methodology of history, reception)

Sažetak
Kolegiji iz povijesti i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti sadržani su, u različitim izvedbenim varijantama, u programima odsjekâ za povijest filozofskih fakulteta u Hrvatskoj. Kao kolegiji koji većinom nisu vezani uz konkretna povijesna razdoblja, njihova je zastupljenost u nastavi važna za ostvarivanje specifičnih ishoda učenja u vidu ovladavanja različitim teorijskim i metodološkim znanjima te poviješću i suvremenošću relevantnih domaćih i inozemnih historiografskih kontekstâ. Javno objavljeni syllabusi omogućuju analizu konkretnih programskih naglasaka svakog od pojedinih kolegija. Pritom se mogu razmatrati opseg obrađivanih problemskih pitanja, obilježja domaće i strane literature na kojima se zasnivaju, oblici specijalizacija i historiografskih interesa njihovih predavača. Isto tako, moguće je izvoditi usporedbe s istovjetnim kolegijima na određenim regionalnim i stranim sveučilištima. Uz navedeno, posebno mi se čini važnim pokušati govoriti o recepciji nastave tih kolegija među studentima i studenticama. Naime, jedno su pretpostavljeni zadaci i ciljevi kolegijâ o teoriji i metodologiji povijesti te povijesti i suvremenoj historiografiji, a drugo ono što zaista ostaje u studentskom obrazovanju ili pak na njih ostvaruje određeni utjecaj. Stoga će, pored svega spomenutog, upravo recepcijski aspekt – na temelju teorija recepcije i na primjeru ciljanog anketiranja studenata povijesti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu – biti u središtu moga rada.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Branimir Janković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Janković, Branimir
Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije // Sveučilišna nastava povijesti u Hrvatskoj: Tradicija, današnje stanje, perspektive / Agičić, Damir ; Janković, Branimir (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu, 2018. str. 39-54
Janković, B. (2018) Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije. U: Agičić, D. & Janković, B. (ur.) Sveučilišna nastava povijesti u Hrvatskoj: Tradicija, današnje stanje, perspektive. Zagreb, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Društvo za hrvatsku povjesnicu, str. 39-54.
@inbook{inbook, author = {Jankovi\'{c}, Branimir}, year = {2018}, pages = {39-54}, keywords = {Sveu\v{c}ili\v{s}na nastava, povijest historiografije, suvremena historiografija, teorija i metodologija povijesti, recepcija}, isbn = {978-953-175-637-2}, title = {Nastava povijesti historiografije i suvremene historiografije te teorije i metodologije povijesti: pitanje recepcije}, keyword = {Sveu\v{c}ili\v{s}na nastava, povijest historiografije, suvremena historiografija, teorija i metodologija povijesti, recepcija}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Dru\v{s}tvo za hrvatsku povjesnicu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Jankovi\'{c}, Branimir}, year = {2018}, pages = {39-54}, keywords = {University teaching, history of historiography, contemporary historiography, theory and methodology of history, reception}, isbn = {978-953-175-637-2}, title = {Teaching history of historiography, contemporary historiography, and theory and methodology of history: the issue of reception}, keyword = {University teaching, history of historiography, contemporary historiography, theory and methodology of history, reception}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanosti (HNOPZ) ; Dru\v{s}tvo za hrvatsku povjesnicu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font