Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976841

Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć


Šerić, Neven; Jerković, Martina; Bučić, Karmen
Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć // Zbornik radova Župa Ogorje - Putovima života i vjere između Svilaje i Moseća / Kapitanović, Vicko (ur.).
Split: Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 467-486


CROSBI ID: 976841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć
(Possibility for creation of tourist brand for inland destination Svilaja Moseć)

Autori
Šerić, Neven ; Jerković, Martina ; Bučić, Karmen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova Župa Ogorje - Putovima života i vjere između Svilaje i Moseća

Urednik/ci
Kapitanović, Vicko

Izdavač
Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2017

Raspon stranica
467-486

ISBN
978 953 57775 6 4

Ključne riječi
Kreiranje, marke, zaobalne, destinacije
(Creating, brand, inland, destination)

Sažetak
Prepoznatljivost identiteta zaobalne destinacije je prvi korak u evaluaciji potencijala turističke valorizacije. Prepoznatljiv identitet zaobalne destinacije je pretpostavka kreiranja prepoznatljivog turističkog imidža. Ciljani imidž bi trebao biti usklađen s vizijom i misijom turističke valorizacije zaobalne destinacije. U tom slijedu poveznica destinacijske ikone mogu i moraju predstavljati okosnice buduće prepoznatljive turističke marke zaobalne destinacije. Aktivnosti upravljanja markom su ono što nakon toga slijedi i osigurava kontinuitet turističke posjećenosti zaobalne destinacije. No, do razine osmišljavanja aktivnosti upravljanja markom zaobalne destinacije treba doći. Utvrđivanju polazišta vezanih za ovu problematiku treba pristupiti kroz istraživanje potencijala postojećih resursa zaobalne destinacije Svilaja – Moseć, te evaluaciju i utvrđivanje kompetentnosti pojedinih od njih da se iskoriste kao destinacijske ikone. Upravljanje spletom odabranih destinacijskih ikona oblikuje se preliminarni koncept buduće turističke marke zaobalne destinacije, ali se tim pokreću i prve aktivnosti upravljanja budućom markom. Takav pristup implementacije identiteta destinacije, kroz destinacijske ikone koje će oblikovati platformu buduće marke zaobalne destinacije, pretpostavka je održivog i odgovornog turističkog razvoja prostora Svilaja – Moseć. Smjernice kreiranja prepoznatljive marke zaobalne destinacije temelje se na diferenciranom pristupu svim marketinškim aktivnostima u fazama pripreme i provedbe kreiranja marke, te kasnijim aktivnostima upravljanja markom zaobalne destinacije. Kompleksnost i neefikasnost pristupa razvoja parcijalnih turističkih proizvoda na prostoru zaobalja nije put prepoznatljivom imidžu i efikasnom upravljanju identitetom ovoga prostora. Takva praksa, koja se realizira na pojedinačnim poduzetničkim primjerima kratkoročnog je gospodarskog efekta i temelji se primarno na projektnom financiranju bespovratnim sredstvima. Naravno da ovakve mogućnosti treba koristiti u najvećoj mogućoj mjeri, ali kao posljedicu, a ne kao uzrok parcijalne turističke valorizacije pojedinačnih (i rijetkih) turističkih subjekata. Nastavak ovakve prakse prijeti da se pojedini resursi zaobalja dugoročno ugroze, te da se prostor i u budućnosti percipira kao dopuna turističke ponude obalnih destinacija, te za druge potpuno neprimjerene i neprihvatljive svrhe (odlagališta otpada, spalionice otpada bez visokih temperaturnih standarda, i dr.). Da bi se efikasno upravljalo markom zaobalne turističke destinacije, preduvjet je jasna ideja o viziji, i misiji, prema čemu se oblikuje strategija, i izvode strateški ciljevi, te u konačnici rangiraju predloženi projekti. Ciljevi se postavljaju radi jačanja prepoznatljivosti i konkurentnosti destinacije. Strategija doprinosi stvaranju trajnih partnerstava na svim razinama. Takva partnerstva su pretpostavka efikasne valorizacije raspoloživih turističkih resursa zaobalne destinacije integracijom povijesnog, kulturnog, gastronomskog, i krajobraznog sadržaja u skladu s principima odgovornog i održivog razvoja. To je jedini put relevantnog uključivanja zaobalne destinacije Svilaja - Moseć na globalno turističko tržište. Tranzicija pruža mogućnosti redefiniranja u upravljanju prostorom i destinacijskim resursima svih zapuštenih destinacija (u koju kategoriju spada većina zaobalnih destinacija). Pri tome sve aktivnosti treba provoditi sustavno i sukladno postavljenoj viziji i misiji. Zbornik u kome se objavljuje ovaj rad je iskoristiv u svrhu definiranja održive vizije i misije razvoja zaobalne destinacije Svilaja - Moseć. Ostalo je na lokalnom stanovništvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Rad je recenziran kao prethodno priopćenje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Neven Šerić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šerić, Neven; Jerković, Martina; Bučić, Karmen
Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć // Zbornik radova Župa Ogorje - Putovima života i vjere između Svilaje i Moseća / Kapitanović, Vicko (ur.).
Split: Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 467-486
Šerić, N., Jerković, M. & Bučić, K. (2017) Mogućnosti kreiranja turističke marke zaobalne destinacije Svilaja Moseć. U: Kapitanović, V. (ur.) Zbornik radova Župa Ogorje - Putovima života i vjere između Svilaje i Moseća. Split, Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, str. 467-486.
@inbook{inbook, author = {\v{S}eri\'{c}, Neven and Jerkovi\'{c}, Martina and Bu\v{c}i\'{c}, Karmen}, editor = {Kapitanovi\'{c}, V.}, year = {2017}, pages = {467-486}, keywords = {Kreiranje, marke, zaobalne, destinacije}, isbn = {978 953 57775 6 4}, title = {Mogu\'{c}nosti kreiranja turisti\v{c}ke marke zaobalne destinacije Svilaja Mose\'{c}}, keyword = {Kreiranje, marke, zaobalne, destinacije}, publisher = {Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}eri\'{c}, Neven and Jerkovi\'{c}, Martina and Bu\v{c}i\'{c}, Karmen}, editor = {Kapitanovi\'{c}, V.}, year = {2017}, pages = {467-486}, keywords = {Creating, brand, inland, destination}, isbn = {978 953 57775 6 4}, title = {Possibility for creation of tourist brand for inland destination Svilaja Mose\'{c}}, keyword = {Creating, brand, inland, destination}, publisher = {Odsjek za povijest Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font