Pregled bibliografske jedinice broj: 976662
Budući nastavnici matematike kao potencijalni istraživači nastavnog procesa
Budući nastavnici matematike kao potencijalni istraživači nastavnog procesa // 1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 51-51 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 976662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Budući nastavnici matematike kao potencijalni istraživači nastavnog procesa
(Preservice mathematics teachers as researchers of teaching process)
Autori
Rukavina, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2012, 51-51
Skup
1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
istraživanje u nastavi matematike, budući nastavnici matematike
(research of teaching process, preservice mathematics teachers)
Sažetak
Pitanje značaja i kvalitete istraživanja nastavnog procesa osmišljenih i provedenih od strane nastavnika nije novo i nalazimo ga u diskusijama koje se bave takvim istraživanjima. Pri tome se s jedne strane ističe značaj istraživanja problema u obrazovanju koji su detektirani od strane samih nastavnika, dok se s druge strane ističe često nedovoljna znanstvena utemeljenost istraživanja osmišljenih i provedenih od strane nastavnika. U ovom izlaganju predstavit će se rezultati istraživanja u okviru kojeg je studentima završne godine studija matematike, nastavničkog smjera, dan zadatak da istraže jednu temu koju smatraju značajnom za nastavu matematike, pri čemu su studenti mogli raditi samostalno ili u paru. Zadatak je zadan bez detaljnih uputa za izvršenje, a u pripremnoj fazi izvršenja zadatka, studenti su upoznati s nekim člancima iz područja edukacije matematike kako bi imali osnovnu informaciju o mo- gućim načinima provođenja i prezentacije rezultata provedenog istraživanja. Naime, pretpostavljeno je da bi u prikupljanju osnovnih informacija slično postupili i nastavnici matematike koji bi se samostalno odlučili na provođenje istraživanja. Zadatak je zadan u okviru izbornog kolegija pa su, kao rezultat izvršenja zadatka, dobivena tri studentska istraživanja koja predstavljaju predmet interesa našeg istraživanja. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati u kojoj su mjeri budući nastavnici matematike osposobljeni za osmišljavanje i provođenje istraživanja u nastavi matematike te mogu li rezultati njihovih istraživanja poslužiti kao temelj daljnjih istraživanja ili kao smjernice za postupke unaprjeđenja kvalitete nastavnog procesa. Zaključci istraživanja temelje se na analizi studentskih istraživanja i naknadnim razgovorima sa studentima. U izlaganju će se ukazati na neke nedostatke provedenih studentskih istraživanja kao i na neke zanimljive podatke dobivene tim straživanjima koji bi mogli biti smjernice za daljnje postupke u području istraživanja ili u području podizanja kvalitete nastavnog procesa. Provedeno istraživanje otvara i pitanje potrebe osposobljavanja nastavnika matematike za provođenje istraživanja u nastavi matematike, u okviru njihovog redovitog obrazovanja, odnosno di- plomskog studija, ili pak u obliku cjeloživotnog obrazovanja svršenih nastavnika matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci, Fakultet za matematiku
Profili:
Sanja Rukavina
(autor)