Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976632

Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti


Sever Globan, Irena; Plenković, Mateja; Varga, Vanesa
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Media, culture and public relations, 9 (2018), 1-2; 81-94 doi:10.32914/mcpr.9.1-2.6 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 976632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti
(Advertising and gender stereotypes: the importance of media literacy)

Autori
Sever Globan, Irena ; Plenković, Mateja ; Varga, Vanesa

Izvornik
Media, culture and public relations (1333-6371) 9 (2018), 1-2; 81-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi
(media literacy ; advertisements ; gender stereotypes)

Sažetak
Reklame su jedan od najraširenijih oblika medijskih i kulturnih proizvoda, kojima smo svjesno ili nesvjesno izloženi svakodnevno. Moderna oglašivačka industrija postala je središnja institucija tržišno-industrijske ekonomije na koju se godišnje potroši više stotina milijardi dolara. Stručnjaci za medije slažu se da je učinak oglašavanja na stavove, ponašanje i emocije vrlo snažan, osobito kada se radi o djeci i mladima. Trend je da reklame rijetko prikazuju prednosti proizvoda čiju prodaju pokušavaju potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dio njihovih identiteta i obrazaca ponašanja. To se prvenstveno odnosi na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskih i muških tijela kao glavnih komponenti oglašavanja. Posebno je važno pitanje posljedica česte izloženosti rodnim stereotipima u oglašavanju na psihosocijalnoj i socijalnoj razini. Kako bi se smanjili negativni učinci reklama, potrebno je djelovati na više razina. Društvena razina uključuje provođenje odgovorne medijske politike i definiranje etičkih standarda u oglašavanju. Na individualnoj razini, roditelji i nastavnici trebaju preuzeti odgovornost za razvijanje medijske pismenosti djece i mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vanesa Varga (autor)

Avatar Url Irena Sever (autor)

Avatar Url Mateja Plenković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Sever Globan, Irena; Plenković, Mateja; Varga, Vanesa
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Media, culture and public relations, 9 (2018), 1-2; 81-94 doi:10.32914/mcpr.9.1-2.6 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Sever Globan, I., Plenković, M. & Varga, V. (2018) Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti. Media, culture and public relations, 9 (1-2), 81-94 doi:10.32914/mcpr.9.1-2.6.
@article{article, author = {Sever Globan, Irena and Plenkovi\'{c}, Mateja and Varga, Vanesa}, year = {2018}, pages = {81-94}, DOI = {10.32914/mcpr.9.1-2.6}, keywords = {Medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi}, journal = {Media, culture and public relations}, doi = {10.32914/mcpr.9.1-2.6}, volume = {9}, number = {1-2}, issn = {1333-6371}, title = {Reklame i rodni stereotipi: va\v{z}nost medijske pismenosti}, keyword = {Medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi} }
@article{article, author = {Sever Globan, Irena and Plenkovi\'{c}, Mateja and Varga, Vanesa}, year = {2018}, pages = {81-94}, DOI = {10.32914/mcpr.9.1-2.6}, keywords = {media literacy, advertisements, gender stereotypes}, journal = {Media, culture and public relations}, doi = {10.32914/mcpr.9.1-2.6}, volume = {9}, number = {1-2}, issn = {1333-6371}, title = {Advertising and gender stereotypes: the importance of media literacy}, keyword = {media literacy, advertisements, gender stereotypes} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font