Pregled bibliografske jedinice broj: 976632
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti // Media, culture and public relations, 9 (2018), 1-2; 81-94 doi:10.32914/mcpr.9.1-2.6 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 976632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske
pismenosti
(Advertising and gender stereotypes: the importance
of media literacy)
Autori
Sever Globan, Irena ; Plenković, Mateja ; Varga, Vanesa
Izvornik
Media, culture and public relations (1333-6371) 9
(2018), 1-2;
81-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Medijska pismenost, reklame, rodni stereotipi
(media literacy ; advertisements ; gender stereotypes)
Sažetak
Reklame su jedan od najraširenijih oblika medijskih i kulturnih proizvoda, kojima smo svjesno ili nesvjesno izloženi svakodnevno. Moderna oglašivačka industrija postala je središnja institucija tržišno-industrijske ekonomije na koju se godišnje potroši više stotina milijardi dolara. Stručnjaci za medije slažu se da je učinak oglašavanja na stavove, ponašanje i emocije vrlo snažan, osobito kada se radi o djeci i mladima. Trend je da reklame rijetko prikazuju prednosti proizvoda čiju prodaju pokušavaju potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dio njihovih identiteta i obrazaca ponašanja. To se prvenstveno odnosi na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskih i muških tijela kao glavnih komponenti oglašavanja. Posebno je važno pitanje posljedica česte izloženosti rodnim stereotipima u oglašavanju na psihosocijalnoj i socijalnoj razini. Kako bi se smanjili negativni učinci reklama, potrebno je djelovati na više razina. Društvena razina uključuje provođenje odgovorne medijske politike i definiranje etičkih standarda u oglašavanju. Na individualnoj razini, roditelji i nastavnici trebaju preuzeti odgovornost za razvijanje medijske pismenosti djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb