Pregled bibliografske jedinice broj: 976511
Čitanje, usvajanje vokabulara i strateško ponašanje učenika stranog jezika
Čitanje, usvajanje vokabulara i strateško ponašanje učenika stranog jezika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 18 (2009), 4-5; 895-911 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje, usvajanje vokabulara i strateško ponašanje učenika stranog jezika
(Reading, Vocabulary Acquisition and Strategic Behavior of Foreign Language Learners)
Autori
Jelić, Andrea-Beata
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 18
(2009), 4-5;
895-911
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
čitanje na stranom jeziku ; nenamjerno usvajanje vokabulara ; strategije čitanja, francuski kao strani jezik
(reading ; vocabulary acquisition and strategic behavior of foreign language learners)
Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati u kojoj je mjeri usvajanje vokabulara kroz čitanje moguće, utvrditi strateško ponašanje ispitanika kroz percipiranu uporabu strategija čitanja (u vidu strategija zaključivanja značenja nepoznate riječi) te utvrditi povezanost percipirane uporabe strategija i usvajanja vokabulara kroz čitanje. Ispitanici su bili učenici francuskog kao stranog jezika adolescentske dobi u nekoliko zagrebačkih gimnazija. Istraživanje je provedeno pomoću izvornog teksta na francuskom jeziku, testova leksičkih jedinica u vidu popisa riječi koji su administrirani u tri vremenske točke te upitnika o strategijama čitanja razvijenog za potrebe istraživanja. Rezultati ukazuju na činjenicu da je i kod adolescenata usvajanje vokabulara kroz čitanje moguće te da je dio tako usvojenih leksičkih jedinica zadržan u dugoročnom pamćenju. Također je utvrđeno da učenici češće rabe globalne strategije zaključivanja značenja riječi u kontekstu od lokalnih strategija. Podaci također pokazuju da postoji relativno mala povezanost između uporabe globalnih i lokalnih strategija čitanja i broja nenamjerno usvojenih leksičkih jedinica kroz čitanje te da navedene strategije čitanja nisu povezane s leksičkim jedinicama usvojenim na temelju zaključivanja značenja riječi u kontekstu kao ni s brojem zapamćenih leksičkih jedinica mjesec dana nakon čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus