Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976338

棚飾りにおける象徴性の研究


Naoyuki Matsuno
棚飾りにおける象徴性の研究, 1991., magistarski rad, Faculty of Design, Fukuoka, JAPAN doi:https://.org/10.11247/jssdj.1991.13_4


CROSBI ID: 976338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
棚飾りにおける象徴性の研究
(Symbolism in Ceremonial Arrangements of Japanese Shelves)

Autori
Naoyuki Matsuno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Faculty of Design

Mjesto
Fukuoka, JAPAN

Datum
20.03

Godina
1991

Stranica
97

Mentor
Satoshi Miyauchi

Ključne riječi
家具 ; 棚 ; 象徴性
(Furniture ; shelf ; symbolism)

Sažetak
Japanska čajna ceremonija je svim svojim elementima u koje spadaju pribor za samu ceremoniju, prostor gdje se ceremonija odvija - chashitsu , dekoracija - umjetnička slika - kakejuku, uređenje vrta uz čajnu sobu, jela koja se poslužuju nakon čajne ceremonije - chakaiseki ryori i etičko moralna filozofija kojom se dočekuju gosti, predstavlja sveobuhvatan mikrokozmos japanske kulture. Sen no Rikyu je po prvi puta u povijesti ceremonije ispijanja čaja, uveo u njene elemente samu bit zen filozofije. Naglasio je važnost ispraznosti, uma, tj oslobađanja uma od mnoštva misli, kako bi se čovjek potpuno mogao posvetiti uživanju samog ispijanja čaja. Svojim novim pristupom je do tada raskošan postupak pripremanja čaja sveo na jednostavan proces. Osim toga, raskošan, veći prostor u kojem se ceremonija po odvijala, u konačnosti preoblikovao je u jednostavnu, skromnu prostoriju koja je sadržavala samo neophodne elemente potrebne za izvođenje same ceremonije.(((ili zasebnu građevinu vrlo malih dimenzija.))Tako je Sen no Rikyu bit zen filozofije koja je predstavljala jednostavnost, I (skrenost) čistoću, uvodio u materijalni svijet ceremonije čaja, procesom preoblikovanja njenih elemenat., Istovremeno, postepeno je svodio njen prostor na veličinu potrebnu za minimalne neophodne funkcije. Na svojim počecima čajna ceremonija se odvijala u prostoriji veličine 8 tatami strunjača. Taj prostor je Sen no Rikyu svodio na minimalnu veličinu koja služi svojoj svrsi, a to je rezultiralo prostorom veličine jedne I po tatami strunjače. Sve manji prostor je dalje utjecao na povezane elemente. Radilo se o priboru za čajnu ceremoniju. U dotadašnjem načinu, potreban pribor je bio izložen na polici predviđenoj samo za njega. Svakom prilikom, na početku, domaćin ceremonije je birao pribor koji će koristiti u toj ceremoniji. Ostali dio pribora koji se nije tada koristio, ostao je na za to predviđenoj polici. Sen no Rikyu je postepeno smanjivao policu za pribor, dok je na kraju polica bila uklonjena iz čajne sobe. Pribor se birao prije no što je ceremonija započela, tako da nije više bilo potrebe da bude izložena u sobi kao poseban element. Dio funkcije police preuzeli su elementi arhitektonske konstrukcije, npr. stup ili zid. Time je sam prostor upio u sebe funkciju prijašnje zasebnog elementa. Tako je nastao prostor koji je u konačnosti sadržavao samo neophodnu funkciju I oblik. Sen no Rikyu je utjelovio zen filozofiju u materijalni svijet kroz proces pojednostavljanja oblika ključnih elementa ceremonije čaja koji čine prostor I polica za čajni pribor, Postepenim pojednostavljenjem I odstranjivanjem nepotrebnih elemenata je izrazio bit zen filozofije u ceremoniji čaja.

Izvorni jezik
Ostalo

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Naoyuki Matsuno
棚飾りにおける象徴性の研究, 1991., magistarski rad, Faculty of Design, Fukuoka, JAPAN doi:https://.org/10.11247/jssdj.1991.13_4
Naoyuki Matsuno (1991) '棚飾りにおける象徴性の研究', magistarski rad, Faculty of Design, Fukuoka, JAPAN doi:https://.org/10.11247/jssdj.1991.13_4.
@phdthesis{phdthesis, year = {1991}, pages = {97}, DOI = {https://doi.org/10.11247/jssdj.1991.13\_4}, keywords = {家具, 棚, 象徴性}, doi = {https://doi.org/10.11247/jssdj.1991.13\_4}, title = {棚飾りにおける象徴性の研究}, keyword = {家具, 棚, 象徴性}, publisherplace = {Fukuoka, JAPAN} }
@phdthesis{phdthesis, year = {1991}, pages = {97}, DOI = {https://doi.org/10.11247/jssdj.1991.13\_4}, keywords = {Furniture, shelf, symbolism}, doi = {https://doi.org/10.11247/jssdj.1991.13\_4}, title = {Symbolism in Ceremonial Arrangements of Japanese Shelves}, keyword = {Furniture, shelf, symbolism}, publisherplace = {Fukuoka, JAPAN} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font