Pregled bibliografske jedinice broj: 976258
Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata
Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata // Knjiga sažetaka - 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 126-126 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 976258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zanesenost tijekom slobodnih aktivnosti te teorijskog i praktičnog učenja na studiju i dobrobit studenata
(Flow during leisure, theoretical and practical studying and its' relationship with the students' wellbeing)
Autori
Olčar, Diana ; Šimunović, Zrinka ; Miljković, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
/ Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. - Jasrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018, 126-126
ISBN
978-953-55079-7-0
Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dobrobit, psihološki procvat, studenti, zadovoljstvo životom, zanesenost
(well being, flourishing, students, life satisfaction, flow)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazala su da studenti najrjeđe doživljavaju zanesenost tijekom akademskih aktivnosti a najčešće tijekom aktivnosti u slobodno vrijeme. S obzirom da postoje različite vrste akademskih aktivnosti prvi cilj istraživanja bio je provjeriti učestalost zanesenosti u aktivnostima u slobodno vrijeme te u dvije vrste akademskih aktivnosti (praktičnim i teorijskim). Uz to, drugi cilj bio je provjeriti doprinos zanesenosti u navedenim aktivnostima dobrobiti studenata (psihološkom procvatu i životnom zadovoljstvu). Temeljem prethodnih istraživanja očekivala se najčešća zanesenost u slobodnim aktivnostima, a u okviru akademskih aktivnosti u praktičnim aktivnostima (npr. sviranje kod studenata glazbe ili poučavanje kod studenata razredne nastave). Nadalje, očekivalo se da će zanesenost u akademskim aktivnostima biti više povezana sa studentskom dobrobiti od zanesenosti u slobodnim aktivnostima. Istraživanje je provedeno na 73 studenata Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i 65 studenata Učiteljskog studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Studenti su ispunili sljedeće upitnike: Ullenova prilagođena verzija Švedskog upitnika sklonosti zanesenosti, te dvije skale Dienera i sur., Skala zadovoljstva životom i Skala psihološkog procvata. Rezultati su pokazali da su primarni izvori zanesenosti za obje skupine podjednako praktične aktivnosti tijekom studija kao i aktivnosti provođene u slobodno vrijeme. Prema očekivanjima, obje su skupine najrijeđe doživjele zanesenost tijekom učenja teorijskog materijala. Također, za obje skupine studenata zanesenost u učenju teorijskog materijala bila je jedini značajan prediktor psihološkog procvata. Uz to, za studente glazbe, zanesenost doživljena u slobodno vrijeme bila je jedini pozitivan prediktor zadovoljstva životom. Rezultati potvrđuju rezultate prethodnih istraživanja te ukazuju na različitu ulogu praktičnih i teorijskih učenja u doživljavanju akademske zanesenosti i povezanosti sa dobrobiti studenata. Nadalje, rezultati ukazuju na potrebu daljnjih istraživanja uloge zanesenosti u različitim domenama kod studenata različitih usmjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku