Pregled bibliografske jedinice broj: 976204
„Što si to ti dečko upisao?!“ — Doživljaj studiranja socijalne pedagogije iz perspektive muških studenata
„Što si to ti dečko upisao?!“ — Doživljaj studiranja socijalne pedagogije iz perspektive muških studenata // Kriminologija & socijalna integracija, 26 (2018), 2; 208-229 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Što si to ti dečko upisao?!“ — Doživljaj studiranja socijalne pedagogije iz perspektive muških studenata
(“What are you studying, my boy?!“ — experience of studying social pedagogy in perspective of male students)
Autori
Ćosić, Andrea
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 26
(2018), 2;
208-229
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna pedagogija ; doživljaj studiranja muških studenata ; profesionalni identitet ; kvalitativni pristup
(social pedagogy ; male students’ experience of studying ; professional identity ; qualitative approach)
Sažetak
Sagledavajući brojnost muških i ženskih socijalnih pedagoga, vidljiva je veća zastupljenost žena socijalnih pedagoginja. U nastojanju da se proširi razumijevanje toga društvenog fenomena provedeno je istraživanje koje je potaknuto promišljanjima o obilježjima muškaraca koji odabiru postati socijalnim pedagozima te vidjeti kako oni gledaju na studiranje i rad u profesiji u kojoj je veća zastupljenost žena. Dodatni značaj bavljenja ovom temom predstavlja njezina neistraženost u kontekstu socijalne pedagogije. Cilj je rada istražiti doživljaj studiranja socijalne pedagogije iz perspektive muških studenata. U istra‑ živanju je korišten kvalitativni pristup unutar kojega su se podatci prikupljali metodom fokusne grupe. Fokusnim grupama obuhvaćeno je trinaest muških studenata preddiplomskoga i diplomskog studija Socijalne pedagogije upisanih tijekom 2015./2016. akademske godine. Rezultati govore o tome da muške studente za upisivanje studija Socijalne pedagogije motivira interes za kriminološko-penološke teme i doživljaj jedinstvenosti posla socijalnih pedagoga. Sudionici primjećuju pojavnost pozitivne diskriminacije prema muškim socijalnim pedagozima tijekom zapošljavanja i rada u praksi. Rezultati upućuju na zadovoljstvo studijem i doživljaj povećanja osobne osviještenosti tijekom studiranja. Budući da je područje socijalne pedagogije usmjereno na brigu o pojedincima/grupama važno je razmatrati utjecaj rodnih uloga stručnjaka u svakodnevnom radu. U skladu s tim, rad u središte pozornosti stavlja profesionalnu i osobnu perspektivu muških poma‑ gača i time pridonosi razvoju novih pitanja vezanih uz rodne uloge i razvoj profesionalnog identiteta socijalnih pedagoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Ćosić
(autor)