Pregled bibliografske jedinice broj: 976191
Odnos religije i medija: primjer scijentologije u Hrvatskoj
Odnos religije i medija: primjer scijentologije u Hrvatskoj, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 976191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos religije i medija: primjer scijentologije u Hrvatskoj
(Religion and media: scientology in Croatia)
Autori
Petra Mađerčić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.05
Godina
2014
Stranica
79
Mentor
Marijana Belaj ; Krunoslav Nikodem
Ključne riječi
scijentologija, mediji, upotreba medija, stereotip, slavne osobe, Hrvatska
(scientology, media, media use, stereotype, celebrities, Croatia)
Sažetak
Odnos religije i medija bio je predmet mnogih socioloških i kulturnoantropoloških istraživanja koja su većinom fokusirana na odnos medija prema religiji te na načine na koje religijske zajednice upotrebljavaju medije. Rad se bavi sličnim pitanjima na primjeru scijentologije u Hrvatskoj. Naime, od svog službenog djelovanja u Hrvatskoj, 2000. godine, scijentologija je rijetko bila predmet istraživanja akademskih krugova i pripadnika medija. Stoga, sa sigurnošću se može konstatirati kako je scijentologija nedovoljno diskutirana i istražena tema na području Hrvatske. Jedan od ciljeva rada jest istražiti prezentiraju li mediji u Hrvatskoj scijentologiju izvan ili unutar stereotipa o novim religijskim pokretima. Također, nastoji se istražiti je li korištenje slavnih osoba u promociji scijentologije inovativno? Metode istraživanja su analiza sadržaja dviju dnevnih novina, polustrukturirani intervju s trima pripadnicima medija i jednim pripadnikom scijentologije i studija slučaja provedena na primjeru televizijskih emisija. Dobiveni rezultati ukazuju na činjenicu kako se pripadnici medija, osim pojedinih iznimaka, prilikom izvještavanja o scijentologiji fokusiraju na stranu prostornu dimenziju te nude, većinom stereotipizirajuća izvještavanja. U budućim istraživanjima, potrebno je osvrnuti se na opseg medijskog oslanjanja na strane izvore te dodatnom analizom sadržaja obuhvatiti sve medije koji su izvještavali o scijentologiji. Inovativnost scijentološkog korištenja medija u obliku centara za slavne osobe u Hrvatskoj nije uočena. Kanali širenja scijentologije većinom su ograničeni na Dijanetički centar i Misiju scijentološke crkve u Zagrebu. S obzirom na poteškoće prilikom analiziranja pozicije slavnih osoba i njihove upotrebe u svrhu promocije, rad upućuje na potrebu istraživanja fenomena na hrvatskim prostorima. Zaključno, rad je osvijetlio činjenicu kako se o scijentologiji, četrnaest godina nakon pojave u Hrvatskoj, nedovoljno izvještava te se koristi neadekvatnim izvorima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb