Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976123

Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata


Rijavec, Majda; Ljubin Golub, Tajana
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata // Psihologijske teme, 27 (2018), 3; 519-541 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 976123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata
(Flow in Academic Activities and Students' Well- Bein)

Autori
Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 27 (2018), 3; 519-541

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
akademska zanesenost ; dobrobit ; socijalni identitet ; akademski stres ; studenti
(academic flow ; well-being ; social identity ; academic stress ; students)

Sažetak
Zanesenost je izrazito ugodno psihološko stanje koje ljudi doživljavaju kada su u tolikoj mjeri usmjereni na aktivnost kojom se trenutno bave da su potpuno njome zaokupljeni. Glavni je uvjet za pojavu stanja zanesenosti ravnoteža između izazova i vještina, pri čemu i izazovi i vještine moraju za pojedinca biti iznadprosječni. Zanesenost se najčešće istraživala u slobodnim aktivnostima, ali je ljudi doživljavaju i u aktivnostima koje su nametnute ili u njima ima manje slobode izbora, kao što su posao i obrazovanje. Zanesenost ima pozitivne posljedice ne samo na učinkovitost u različitim područjima života nego i na dobrobit pojedinca. I u akademskom je kontekstu zanesenost povezana s različitim pozitivnim ishodima, uključujući bolje svladavanje nastavnog programa, veća akademska postignuća, ali i veću dobrobit studenata. Kada je u pitanju studentska populacija, iskustva zanesenosti u akademskim aktivnostima manje su učestala nego u ostalim područjima studentskog života (slobodno vrijeme, uobičajene svakodnevne aktivnosti, povremeni posao), ali je veza između zanesenosti i dobrobiti najizraženija upravo u akademskom kontekstu. U ovom se radu daje pregled istraživanja akademske zanesenosti u studentskoj populaciji, posebno onih koja upućuju na moguće uzroke navedene povezanosti, kao što su važnost i korisnost akademskih aktivnosti za ostvarenje budućih životnih ciljeva, važnost akademskih aktivnosti za izgradnju socijalnog identiteta te smanjenje akademskog stresa i sagorijevanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rijavec, Majda; Ljubin Golub, Tajana
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata // Psihologijske teme, 27 (2018), 3; 519-541 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rijavec, M. & Ljubin Golub, T. (2018) Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata. Psihologijske teme, 27 (3), 519-541.
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Ljubin Golub, Tajana}, year = {2018}, pages = {519-541}, keywords = {akademska zanesenost, dobrobit, socijalni identitet, akademski stres, studenti}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {27}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata}, keyword = {akademska zanesenost, dobrobit, socijalni identitet, akademski stres, studenti} }
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Ljubin Golub, Tajana}, year = {2018}, pages = {519-541}, keywords = {academic flow, well-being, social identity, academic stress, students}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {27}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Flow in Academic Activities and Students' Well- Bein}, keyword = {academic flow, well-being, social identity, academic stress, students} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font