Pregled bibliografske jedinice broj: 976123
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata // Psihologijske teme, 27 (2018), 3; 519-541 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata
(Flow in Academic Activities and Students' Well- Bein)
Autori
Rijavec, Majda ; Ljubin Golub, Tajana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 27
(2018), 3;
519-541
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademska zanesenost ; dobrobit ; socijalni identitet ; akademski stres ; studenti
(academic flow ; well-being ; social identity ; academic stress ; students)
Sažetak
Zanesenost je izrazito ugodno psihološko stanje koje ljudi doživljavaju kada su u tolikoj mjeri usmjereni na aktivnost kojom se trenutno bave da su potpuno njome zaokupljeni. Glavni je uvjet za pojavu stanja zanesenosti ravnoteža između izazova i vještina, pri čemu i izazovi i vještine moraju za pojedinca biti iznadprosječni. Zanesenost se najčešće istraživala u slobodnim aktivnostima, ali je ljudi doživljavaju i u aktivnostima koje su nametnute ili u njima ima manje slobode izbora, kao što su posao i obrazovanje. Zanesenost ima pozitivne posljedice ne samo na učinkovitost u različitim područjima života nego i na dobrobit pojedinca. I u akademskom je kontekstu zanesenost povezana s različitim pozitivnim ishodima, uključujući bolje svladavanje nastavnog programa, veća akademska postignuća, ali i veću dobrobit studenata. Kada je u pitanju studentska populacija, iskustva zanesenosti u akademskim aktivnostima manje su učestala nego u ostalim područjima studentskog života (slobodno vrijeme, uobičajene svakodnevne aktivnosti, povremeni posao), ali je veza između zanesenosti i dobrobiti najizraženija upravo u akademskom kontekstu. U ovom se radu daje pregled istraživanja akademske zanesenosti u studentskoj populaciji, posebno onih koja upućuju na moguće uzroke navedene povezanosti, kao što su važnost i korisnost akademskih aktivnosti za ostvarenje budućih životnih ciljeva, važnost akademskih aktivnosti za izgradnju socijalnog identiteta te smanjenje akademskog stresa i sagorijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus