Pregled bibliografske jedinice broj: 976059
Interkulturalni sadržaji u udžbenicima za nastavu Glazbene kulture
Interkulturalni sadržaji u udžbenicima za nastavu Glazbene kulture // Artos, 8 (2018), 2; 1, 1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 976059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni sadržaji u udžbenicima za nastavu Glazbene kulture
(Intercultural Contents in Textbooks for Teaching Music Culture)
Autori
Begić, Amir ; Tešanović, Robert
Izvornik
Artos (1849-4730) 8
(2018), 2;
1, 1
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalni sadržaji, udžbenici, nastava Glazbene kulture
(intercultural contents, textbooks, teaching musical culture)
Sažetak
U radu se polazi od novonastale potrebe za interkulturalnim odgojem i obrazovanjem, što podrazumijeva međusobno prihvaćanje i razumijevanje u kulturnom kontekstu.. Iako se prihvaćanje različitih kultura podrazumijeva u odgoju i obrazovanju, obrazovni sustav je dužan učeniku pružiti sve dostupne informacije zbog novonastale implementacije interkulturalizma u glazbi, ali i u mnoga druga područja. Glazba različitih kultura podrazumijeva bilo kakvu raznolikost u glazbeno-kulturnom smislu. Nastava glazbe je koncipirana prema temeljnim dokumentima za odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj pa je shodno tomu implementacija interkulturalizma procijenjena u odnosu sadržaj istih dokumenata. Rad se bavi isključivo predmetnom nastavom glazbe u osnovnoj školi. Analiza je provedena na udžbenicima od četvrtog do osmog razreda kako bi se utvrdio broj glazbenih primjera predviđenih za pjevanje, sviranje i slušanje koji pripadaju različitim kulturama te količina takovih primjera u odnosu na ostale glazbene primjere. Rezultati pokazuju nedovoljnu zastupljenost primjera različitih europskih i svjetskih kultura što može biti značajna prepreka interkulturalnom odgoju u nastavi glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)