Pregled bibliografske jedinice broj: 976008
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 976008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno obrazovanje odgojitelja
predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do
sveučilišnog studija
(Professional education of preschool children: from
a one-year course to a university study)
Autori
Mendeš, Branimir
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Golden marketing - Tehnička knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
304
ISBN
978-953-212-471-2
Ključne riječi
Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, predškolske ustanove
(Croatia, Competences, Educators, Historical Approach, Preschool Institutions)
Sažetak
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija Problem: Institucijski predškolski odgoj u Hrvatskoj nema tako dugu povijest kao školski sustav. Osnivanje prvih predškolskim ustanovama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, rezultat je niza modernizacijskih promjena u drugoj polovici 19. stoljeća. Njihovim otvaranjem javila se potreba stručnog obrazovanja posebnih pedagoških kadrova za rad u njima. Šk. god. 1880/81. u Učiteljskoj školi Sestara milosrdnica u Zagrebu počelo je prvi tečaj tečaj za obrazovanje prvih odgojitelja – zabavišnih učiteljica. Od tada do današnjih dana sustav inicijalnog profesionalnog obrazovanja gotovo kontinuirano djeluje (uz neke kraće prekide). Tijekom vremena sustavi profesionalnog obrazovanja mijenjali su se i usavršavali zahvaljujući razvoju društvenih priloga te pedagoške znanosti. Cilj: Znanstvenom analizom rekonstruirati i interpretirati povijesni razvoj inicijalnog profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj od prvih početaka do implementzacije sveučilišnog studija. Metodološki okvir: Istraživanje je neempirijsko. Temelji se na kvalitativnom pedagoškom pristupu u kojem analiza različitih pedagoških dokumenata zauzima središnje mjesto. Naglasak je stavljen na valjanost izvora. Istraživački proces imao je sljedeće faze: heuristička metoda, izvori kritike, interpretacije i izvješća (Gross, 1996). Znanstveni doprinos: Sinteza povijesnog razvoja profesionalnog obrazovanja odgojitelji u Hrvatskoj. Zaključak: Na temelju analize šireg problema utvrđeno je da su da različite koncepcije inicijalnog profesionalnog obrazovanja svoje uporište imale u važećim koncepcija predškolskog odgoja. U nastavnim planovima i programima namijenjenima stjecanju odgojiteljskih kompetencija zrcale se različita pedagoška strujanja, ideje i pravci. Ključne riječi: Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, predškolske ustanove Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija Problem: Institucijski predškolski odgoj u Hrvatskoj nema tako dugu povijest kao školski sustav. Osnivanje prvih predškolskim ustanovama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, rezultat je niza modernizacijskih promjena u drugoj polovici 19. stoljeća. Njihovim otvaranjem javila se potreba stručnog obrazovanja posebnih pedagoških kadrova za rad u njima. Šk. god. 1880/81. u Učiteljskoj školi Sestara milosrdnica u Zagrebu počelo je prvi tečaj tečaj za obrazovanje prvih odgojitelja – zabavišnih učiteljica. Od tada do današnjih dana sustav inicijalnog profesionalnog obrazovanja gotovo kontinuirano djeluje (uz neke kraće prekide). Tijekom vremena sustavi profesionalnog obrazovanja mijenjali su se i usavršavali zahvaljujući razvoju društvenih priloga te pedagoške znanosti. Cilj: Znanstvenom analizom rekonstruirati i interpretirati povijesni razvoj inicijalnog profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj od prvih početaka do implementzacije sveučilišnog studija. Metodološki okvir: Istraživanje je neempirijsko. Temelji se na kvalitativnom pedagoškom pristupu u kojem analiza različitih pedagoških dokumenata zauzima središnje mjesto. Naglasak je stavljen na valjanost izvora. Istraživački proces imao je sljedeće faze: heuristička metoda, izvori kritike, interpretacije i izvješća (Gross, 1996). Znanstveni doprinos: Sinteza povijesnog razvoja profesionalnog obrazovanja odgojitelji u Hrvatskoj. Zaključak: Na temelju analize šireg problema utvrđeno je da su da različite koncepcije inicijalnog profesionalnog obrazovanja svoje uporište imale u važećim koncepcija predškolskog odgoja. U nastavnim planovima i programima namijenjenima stjecanju odgojiteljskih kompetencija zrcale se različita pedagoška strujanja, ideje i pravci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija