Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 976008

Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija


Mendeš, Branimir
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga, 2018 (monografija)


CROSBI ID: 976008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija
(Professional education of preschool children: from a one-year course to a university study)

Autori
Mendeš, Branimir

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Golden marketing - Tehnička knjiga

Grad
Zagreb

Godina
2018

Stranica
304

ISBN
978-953-212-471-2

Ključne riječi
Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, predškolske ustanove
(Croatia, Competences, Educators, Historical Approach, Preschool Institutions)

Sažetak
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija Problem: Institucijski predškolski odgoj u Hrvatskoj nema tako dugu povijest kao školski sustav. Osnivanje prvih predškolskim ustanovama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, rezultat je niza modernizacijskih promjena u drugoj polovici 19. stoljeća. Njihovim otvaranjem javila se potreba stručnog obrazovanja posebnih pedagoških kadrova za rad u njima. Šk. god. 1880/81. u Učiteljskoj školi Sestara milosrdnica u Zagrebu počelo je prvi tečaj tečaj za obrazovanje prvih odgojitelja – zabavišnih učiteljica. Od tada do današnjih dana sustav inicijalnog profesionalnog obrazovanja gotovo kontinuirano djeluje (uz neke kraće prekide). Tijekom vremena sustavi profesionalnog obrazovanja mijenjali su se i usavršavali zahvaljujući razvoju društvenih priloga te pedagoške znanosti. Cilj: Znanstvenom analizom rekonstruirati i interpretirati povijesni razvoj inicijalnog profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj od prvih početaka do implementzacije sveučilišnog studija. Metodološki okvir: Istraživanje je neempirijsko. Temelji se na kvalitativnom pedagoškom pristupu u kojem analiza različitih pedagoških dokumenata zauzima središnje mjesto. Naglasak je stavljen na valjanost izvora. Istraživački proces imao je sljedeće faze: heuristička metoda, izvori kritike, interpretacije i izvješća (Gross, 1996). Znanstveni doprinos: Sinteza povijesnog razvoja profesionalnog obrazovanja odgojitelji u Hrvatskoj. Zaključak: Na temelju analize šireg problema utvrđeno je da su da različite koncepcije inicijalnog profesionalnog obrazovanja svoje uporište imale u važećim koncepcija predškolskog odgoja. U nastavnim planovima i programima namijenjenima stjecanju odgojiteljskih kompetencija zrcale se različita pedagoška strujanja, ideje i pravci. Ključne riječi: Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, predškolske ustanove Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija Problem: Institucijski predškolski odgoj u Hrvatskoj nema tako dugu povijest kao školski sustav. Osnivanje prvih predškolskim ustanovama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, rezultat je niza modernizacijskih promjena u drugoj polovici 19. stoljeća. Njihovim otvaranjem javila se potreba stručnog obrazovanja posebnih pedagoških kadrova za rad u njima. Šk. god. 1880/81. u Učiteljskoj školi Sestara milosrdnica u Zagrebu počelo je prvi tečaj tečaj za obrazovanje prvih odgojitelja – zabavišnih učiteljica. Od tada do današnjih dana sustav inicijalnog profesionalnog obrazovanja gotovo kontinuirano djeluje (uz neke kraće prekide). Tijekom vremena sustavi profesionalnog obrazovanja mijenjali su se i usavršavali zahvaljujući razvoju društvenih priloga te pedagoške znanosti. Cilj: Znanstvenom analizom rekonstruirati i interpretirati povijesni razvoj inicijalnog profesionalnog obrazovanja odgojitelja predškolske djece u Hrvatskoj od prvih početaka do implementzacije sveučilišnog studija. Metodološki okvir: Istraživanje je neempirijsko. Temelji se na kvalitativnom pedagoškom pristupu u kojem analiza različitih pedagoških dokumenata zauzima središnje mjesto. Naglasak je stavljen na valjanost izvora. Istraživački proces imao je sljedeće faze: heuristička metoda, izvori kritike, interpretacije i izvješća (Gross, 1996). Znanstveni doprinos: Sinteza povijesnog razvoja profesionalnog obrazovanja odgojitelji u Hrvatskoj. Zaključak: Na temelju analize šireg problema utvrđeno je da su da različite koncepcije inicijalnog profesionalnog obrazovanja svoje uporište imale u važećim koncepcija predškolskog odgoja. U nastavnim planovima i programima namijenjenima stjecanju odgojiteljskih kompetencija zrcale se različita pedagoška strujanja, ideje i pravci.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Branimir Mendeš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mendeš, Branimir
Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga, 2018 (monografija)
Mendeš, B. (2018) Profesionalno obrazovanje odgojitelja predškolske djece: od jednogodišnjeg tečaja do sveučilišnog studija. Zagreb, Golden marketing - Tehnička knjiga.
@book{book, author = {Mende\v{s}, Branimir}, year = {2018}, pages = {304}, keywords = {Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, pred\v{s}kolske ustanove}, isbn = {978-953-212-471-2}, title = {Profesionalno obrazovanje odgojitelja pred\v{s}kolske djece: od jednogodi\v{s}njeg te\v{c}aja do sveu\v{c}ili\v{s}nog studija}, keyword = {Hrvatska, kompetencije, odgojitelji, povijesni pristup, pred\v{s}kolske ustanove}, publisher = {Golden marketing - Tehni\v{c}ka knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Mende\v{s}, Branimir}, year = {2018}, pages = {304}, keywords = {Croatia, Competences, Educators, Historical Approach, Preschool Institutions}, isbn = {978-953-212-471-2}, title = {Professional education of preschool children: from a one-year course to a university study}, keyword = {Croatia, Competences, Educators, Historical Approach, Preschool Institutions}, publisher = {Golden marketing - Tehni\v{c}ka knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font