Pregled bibliografske jedinice broj: 975310
Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj
Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, II dio / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2018. str. 379-391 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 975310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna inkluzija u Republici Hrvatskoj
(Educational inclusion in Croatia)
Autori
Šifner Vukomanović, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih, II dio
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2018, 379-391
Skup
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
Mjesto i datum
Harkány, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, inkluzivna politika i praksa, obrazovna inkluzija, učenici s teškoćama, zakonodavstvo
(inclusive education, inclusive policy and practice, educational inclusion, pupils with disabilities, legislative)
Sažetak
Promjenom europske obrazovne politike u smjeru inkluzije, s godinama se mijenjala i obrazovna politika u Republici Hrvatskoj. U skladu s tim, Republika Hrvatska potpisala je i ratificirala te donijela na nacionalnoj razini brojne dokumente i propise koji određuju strategiju razvoja uključivanja djece s teškoćama u redovite škole čime si je, kao primarni cilj u obrazovanju, postavila upravo razvoj inkluzivnog odgoja i obrazovanja u okviru školske prakse. U uvodnom dijelu rada iznose se osnovna polazišta koncepta obrazovne inkluzije koja, bazirajući se na jednakosti šansi, pretpostavlja primjenu inkluzivnog obrazovanja. Potom se opisuje tijek razvoja obrazovne inkluzije u Republici Hrvatskoj te daje prikaz trenutnog stanja inkluzivnog obrazovanja na osnovnoškolskoj razini. Pritom se kroz rad razmatra razina kvalitete obrazovne inkluzije u odnosu na postojeće zakonodavstvo, povećanje broja učenika s teškoćama u redovnom sustavu obrazovanja te sve dostupnijih odgovarajućih usluga podrške u istom. Razina inkluzivnosti u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u hrvatskim uvjetima, unatoč poprilično uređenom zakonodavstvu, još uvijek nije zadovoljavajuća. U Republici Hrvatskoj i dalje postoje određene prepreke i teškoće za uspješnu realizaciju obrazovne inkluzije i iste se navode u zadnjem dijelu rada. U odnosu na to, na samom kraju rada navode se neka razmatranja za poboljšanje postojećih uvjeta u praksi u cilju ostvarenja kvalitetnijeg inkluzivnog obrazovanja, a posljedično tomu i kvalitetnije društvene inkluzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb