Pregled bibliografske jedinice broj: 975309
Usluge podrške u inkluzivnom obrazovanju
Usluge podrške u inkluzivnom obrazovanju // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka 1. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 75-75 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 975309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usluge podrške u inkluzivnom obrazovanju
(Support services in inclusive education)
Autori
Šifner Vukomanović, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka 1. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
/ Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 75-75
ISBN
9789538014161
Skup
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija, učenici s teškoćama, usluge podrške, pomoćnik u nastavi
(inclusion, students with disabilities, support services, teaching assistants)
Sažetak
U skladu s promjenom obrazovne politike u smjeru inkluzije, Republika Hrvatska potpisala je i ratificirala brojne međunarodne deklaracije, konvencije, strategije i akcijske planove, a isto tako i donijela brojne dokumente koji određuju strategiju razvoja uključivanja djece s teškoćama u redovite škole. Kako bi se osigurao pristup obrazovanju pod jednakim uvjetima, za učenike s teškoćama u razvoju osigurava se kontinuum podrške i usluga koji bi odgovarao kontinuumu „posebnih potreba“ na koje se nailazi u svakoj školi. Kroz rad se razmatra trenutno stanje u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju te prikazuju usluge podrške koje im se pružaju iz različitih sustava. Znatan dio rada usmjeren je na prikaz potpore pomoćnika u nastavi koja je prijeko potreban izvor podrške obrazovnoj inkluziji, no koji je unatoč tomu još uvijek nedovoljno reguliran odnosno nedovoljno definiran oblik podrške u obrazovanju u Republici Hrvatskoj. Upravo kroz prikaz pomoćnika u nastavi, kao jednog oblika profesionalne potpore odnosno usluge podrške učenicima s teškoćama u razvoju, kroz rad se nastoji prikazati razina uređenosti cjelovitog sustava podrške u inkluzivnom obrazovanju. U skladu s tim, u radu se razmatra razina kvalitete obrazovne inkluzije u Hrvatskoj u odnosu na razvoj nediskriminirajućeg i s godinama sve uređenijeg zakonodavstva, povećanje broja učenika s teškoćama u redovnom sustavu obrazovanja te sve dostupnijih odgovarajućih usluga podrške u istom. Na samom kraju rada navode se neke mogućnosti za poboljšanje postojećih uvjeta u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb