Pregled bibliografske jedinice broj: 974923
Pokret između slika: Spektakl krutog stanja života
Pokret između slika: Spektakl krutog stanja života // Nove teorije slike: Vizualni studiji i znanost o slici
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 974923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokret između slika: Spektakl krutog stanja života
(Movement between images: Spectacle of the solid-state life)
Autori
Vuger, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Nove teorije slike: Vizualni studiji i znanost o slici
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
spektakl ; Guy Debord ; tehnologija ; kruto stanje ; filozofija slike
(spectacle ; Guy Debord ; technology ; solid-state ; philosophy of the image)
Sažetak
Na tragu deleuzijanske filozofije slike autor će, kroz nekolicinu teza predložiti novo čitanje odnosa slika unutar spektakla proizvodnje života. Hiperproizvodnja slika u suvremenom društvu implicira konstrukciju virtualnih, u potpunosti potencijalnih predmeta kojima se ne može nazrijeti stvar-nost niti se njihovo kretanje može obrazložiti zakonitostima fizike. Njihov pokret koji se, kao i u Deleuzeovoj filozofiji filmske slike, događa iza leđa promatrača ostaje predmet izvjesne vjere u svijet između slika. Pokret je prisutnost koja se događa između dvije slike, početka i kraja, ulaza i izlaza. Kod spektakla pokret je konstruiran kao vjerska prisutnost unutar statike slika (solid state) kao i samog života ; pokret je vjera u stvarnost poretka slika. Položaj je pritom transcendentalni element, vektor, čista informacija, odnosno potencijal nekog trenutka (odsječka). Sam je trenutak skica informacija u koje se ulaže niz slika i formira pokret – interpasivna vjera u postojanje svijeta između dvije čiste slike-događaja. Pitanje o postojanju, postojanosti pokreta unutar spektakla kao medijske konstrukcije zbilje, putem slika vodi nas elaboriranju nove metafizike u dobu imerzivnosti novih medija i inverzivnosti klasičnih teorijskih pozicija promatranja spektakla, slike i događaja umjetnosti. Radi se, naime, o metafizici hiperpokretnih stvari koja odgovara ponajprije određenoj znanosti imaginarnih rješenja (patafizici) kroz koju se pruža mogućnost kritičkog sagledavanja svakodnevice kao hiperrealizacije života u potpunoj eliminaciji kretanja. Kada je život sam postao metafizički – kada se on odnosi spram slike kao obećanja pokreta – nalazimo se u dobu čiji je transcendentni uvjet nesaglediva brzina izmjene slika, oslikovljenje i sublimacija u sliku (solid state). Metaforu ove hipermetafizike pokreta pronaći ćemo u glasovitom klasiku Phillipa K. Dicka Prominent author (Istaknuti autor).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti