Pregled bibliografske jedinice broj: 974920
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti // Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 974920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti
(Hyperreal - experience of the end after reality)
Autori
Vuger, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2018. - 16.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hiperrealno ; slika svijeta ; subjektivnost ; Martin Heidegger ; Jean Baudrillard
(hyperreal ; world image ; subjectivity ; Martin Heidegger ; Jean Baudrillard)
Sažetak
U ovome izlagamnju autor će istražiti dosege i ispreplitanja triju pojmova koje možemo smatrati utemeljenjem pojma hiperrealnosti. Simulacija, simulakrum i spektakl čine trijadu suvremene kritike društva i kulture u doba slike, doba slike svijeta napose. Sve što se stvarno proživljavalo udaljilo se u predmet potrošnje, a kako vremena istinski više nema, potrošnja je sama svedena na zabilježbu (re-ciklažu) stvarnosti kao ekstaze iskustva, oblikovanja života kao jednog od ponuđenih stilova realiziranja vlastitog kraja. Dakle, oblikovanja kao estetiziranja u kojem potrošnja postaje estetskim iskustvom u kojem je predodžba umjetnosti samo jedan oblik anesteziranja (ne)postojanja. Doba slike svijeta znači jedno specifično oblikovanje. No, osim ovog već općeg mjesta koje je opisao Heidegger u istoimenom eseju, a s iskustvom totalne mobilizacije digitalne tehnologije kao glavnog kreatora sadržaja života, prisiljeni smo pitati o dobu koje dolazi. Post-digitalna stvarnost upravo je doba u kojem stvarno više nema odlike temelja, već se ono pokazuje kao proizvod, predmet estetskog iskustva u vremenu nestvarnosti. Odatle nam odzvanja Baudrillardova teza o totalnoj umjetnosti ; ona je posvuda, naime, jer je upravo izvještačenost u srcu stvarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti