Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 974920

Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti


Vuger, Dario
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti // Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 974920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti
(Hyperreal - experience of the end after reality)

Autori
Vuger, Dario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2018. - 16.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
hiperrealno ; slika svijeta ; subjektivnost ; Martin Heidegger ; Jean Baudrillard
(hyperreal ; world image ; subjectivity ; Martin Heidegger ; Jean Baudrillard)

Sažetak
U ovome izlagamnju autor će istražiti dosege i ispreplitanja triju pojmova koje možemo smatrati utemeljenjem pojma hiperrealnosti. Simulacija, simulakrum i spektakl čine trijadu suvremene kritike društva i kulture u doba slike, doba slike svijeta napose. Sve što se stvarno proživljavalo udaljilo se u predmet potrošnje, a kako vremena istinski više nema, potrošnja je sama svedena na zabilježbu (re-ciklažu) stvarnosti kao ekstaze iskustva, oblikovanja života kao jednog od ponuđenih stilova realiziranja vlastitog kraja. Dakle, oblikovanja kao estetiziranja u kojem potrošnja postaje estetskim iskustvom u kojem je predodžba umjetnosti samo jedan oblik anesteziranja (ne)postojanja. Doba slike svijeta znači jedno specifično oblikovanje. No, osim ovog već općeg mjesta koje je opisao Heidegger u istoimenom eseju, a s iskustvom totalne mobilizacije digitalne tehnologije kao glavnog kreatora sadržaja života, prisiljeni smo pitati o dobu koje dolazi. Post-digitalna stvarnost upravo je doba u kojem stvarno više nema odlike temelja, već se ono pokazuje kao proizvod, predmet estetskog iskustva u vremenu nestvarnosti. Odatle nam odzvanja Baudrillardova teza o totalnoj umjetnosti ; ona je posvuda, naime, jer je upravo izvještačenost u srcu stvarnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dario Vuger (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vuger, Dario
Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti // Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Vuger, D. (2018) Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti. U: Slika i hiperrealizam – slikarstvo, fotografija i film.
@article{article, author = {Vuger, Dario}, year = {2018}, keywords = {hiperrealno, slika svijeta, subjektivnost, Martin Heidegger, Jean Baudrillard}, title = {Hiperrealno – iskustvo kraja poslije stvarnosti}, keyword = {hiperrealno, slika svijeta, subjektivnost, Martin Heidegger, Jean Baudrillard}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vuger, Dario}, year = {2018}, keywords = {hyperreal, world image, subjectivity, Martin Heidegger, Jean Baudrillard}, title = {Hyperreal - experience of the end after reality}, keyword = {hyperreal, world image, subjectivity, Martin Heidegger, Jean Baudrillard}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font