Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 974905

PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM


Švik, Marinela; Zuliani, Đeni
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 103-103 (predavanje, recenziran, prošireni sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 974905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM
(Childrens' prosocial and agressive behavior: comparison of regular preschool program and special program with musical education contributions)

Autori
Švik, Marinela ; Zuliani, Đeni

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni

Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 103-103

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
prosocijalno ponašanje ; agresivno ponašanje ; programi predškolskog odgoja ; glazbeni odgoj ; rodne razlike
(prosocial behavior ; agressive behavior ; preschool programs ; music education ; gender differences)

Sažetak
Jedan od temeljnih ciljeva svih programa predškolskog odgoja je procesom socijalizacije razvijati socijalne vještine djece. Obzirom na neupitnu važnost socijalnih vještina te rastući problem asocijalne djece i djece s poremećajima u ponašanju cilj je ovog istraživanja utvrditi doprinos različitih programa predškolskog odgoja prosocijalnom i agresivnom ponašanju djece. Provele smo komparativno istraživanje u kojem smo uspoređivali socijalne vještine djece iz 10 vrtićkih skupina Grada Zagreba. Istraživanje je uključivalo 210 djece iz različitih programa (redoviti program, program s integriranim glazbenim odgojem, program s integriranim glazbeno- tjelesnim odgojem, program s kraćim glazbenim odgojem i program s integriranim engleskim jezikom). Odgojitelji su procijenili prosocijalno i agresivno ponašanje svakog djeteta u skupini. S obzirom na vrstu programa, rezultati pokazuju statistički značajne razlike u agresivnom ponašanju, dok u prosocijalnom ponašanju razlike nisu dobivene. Djeca uključena u integrirani glazbeni program pokazala su manje agresivnog ponašanja, u odnosu na ostale vrste programa. Ujedno, rezultati su pokazali statistički značajne rodne razlike u agresivnom, ali ne i u prosocijalnom ponašanju. Tako su dječaci pokazali višu razinu agresivnog ponašanja od djevojčica. Dobiveni rezultati govore u prilog teorijskim postavkama koje naglašavaju pozitivne učinke glazbe i glazbenog odgoja na djetetov razvoj. Možemo zaključiti kako glazba može pomoći djetetu da lakše prebrodi određene emocije, stekne veće samopouzdanje i sigurnost u sebe, osjeti osjećaj suradnje i zajedništva te da se nauči izraziti na kreativan i društveno prihvatljiv način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Đeni Zuliani Blašković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Švik, Marinela; Zuliani, Đeni
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 103-103 (predavanje, recenziran, prošireni sažetak, znanstveni)
Švik, M. & Zuliani, Đ. (2018) PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM. U: Puzić, S. (ur.)4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment.
@article{article, author = {\v{S}vik, Marinela and Zuliani, \DJeni}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {103-103}, keywords = {prosocijalno pona\v{s}anje, agresivno pona\v{s}anje, programi pred\v{s}kolskog odgoja, glazbeni odgoj, rodne razlike}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONA\v{S}ANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PRED\v{S}KOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM}, keyword = {prosocijalno pona\v{s}anje, agresivno pona\v{s}anje, programi pred\v{s}kolskog odgoja, glazbeni odgoj, rodne razlike}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}vik, Marinela and Zuliani, \DJeni}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {103-103}, keywords = {prosocial behavior, agressive behavior, preschool programs, music education, gender differences}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Childrens' prosocial and agressive behavior: comparison of regular preschool program and special program with musical education contributions}, keyword = {prosocial behavior, agressive behavior, preschool programs, music education, gender differences}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font