Pregled bibliografske jedinice broj: 974905
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 103-103 (predavanje, recenziran, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 974905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROSOCIJALNO I AGRESIVNO PONAŠANJE DJECE: USPOREDBA DOPRINOSA REDOVITOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA I POSEBNIH PROGRAMA S GLAZBENIM ODGOJEM
(Childrens' prosocial and agressive behavior: comparison of regular preschool program and special program with musical education contributions)
Autori
Švik, Marinela ; Zuliani, Đeni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 103-103
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
prosocijalno ponašanje ; agresivno ponašanje ; programi predškolskog odgoja ; glazbeni odgoj ; rodne razlike
(prosocial behavior ; agressive behavior ; preschool programs ; music education ; gender differences)
Sažetak
Jedan od temeljnih ciljeva svih programa predškolskog odgoja je procesom socijalizacije razvijati socijalne vještine djece. Obzirom na neupitnu važnost socijalnih vještina te rastući problem asocijalne djece i djece s poremećajima u ponašanju cilj je ovog istraživanja utvrditi doprinos različitih programa predškolskog odgoja prosocijalnom i agresivnom ponašanju djece. Provele smo komparativno istraživanje u kojem smo uspoređivali socijalne vještine djece iz 10 vrtićkih skupina Grada Zagreba. Istraživanje je uključivalo 210 djece iz različitih programa (redoviti program, program s integriranim glazbenim odgojem, program s integriranim glazbeno- tjelesnim odgojem, program s kraćim glazbenim odgojem i program s integriranim engleskim jezikom). Odgojitelji su procijenili prosocijalno i agresivno ponašanje svakog djeteta u skupini. S obzirom na vrstu programa, rezultati pokazuju statistički značajne razlike u agresivnom ponašanju, dok u prosocijalnom ponašanju razlike nisu dobivene. Djeca uključena u integrirani glazbeni program pokazala su manje agresivnog ponašanja, u odnosu na ostale vrste programa. Ujedno, rezultati su pokazali statistički značajne rodne razlike u agresivnom, ali ne i u prosocijalnom ponašanju. Tako su dječaci pokazali višu razinu agresivnog ponašanja od djevojčica. Dobiveni rezultati govore u prilog teorijskim postavkama koje naglašavaju pozitivne učinke glazbe i glazbenog odgoja na djetetov razvoj. Možemo zaključiti kako glazba može pomoći djetetu da lakše prebrodi određene emocije, stekne veće samopouzdanje i sigurnost u sebe, osjeti osjećaj suradnje i zajedništva te da se nauči izraziti na kreativan i društveno prihvatljiv način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)