Pregled bibliografske jedinice broj: 974895
Transfer znanja u radionicama primijenjene kostimografije na velikim opernim projektima Zagrebačkog sveučilišta: кazališni projekt Orfej i Euridika (Zagreb)
Transfer znanja u radionicama primijenjene kostimografije na velikim opernim projektima Zagrebačkog sveučilišta: кazališni projekt Orfej i Euridika (Zagreb) // ZBORNIK Muzeja primenjene umetnosti Beograd, 130 (2016), 12/2016; 63-72 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 974895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transfer znanja u radionicama primijenjene kostimografije na velikim opernim projektima Zagrebačkog sveučilišta: кazališni projekt Orfej i Euridika (Zagreb)
(Knowledge transfer in the applied costume design workshops in large opera projects at the University of Zagreb: Theatre Project Orpheus and Eurydice (Zagreb))
Autori
Bakal, Ivana
Izvornik
ZBORNIK Muzeja primenjene umetnosti Beograd (0522-8328) 130
(2016), 12/2016;
63-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kazališni projekt ; kostimografija ; mentorski pristup ; praktični rad na predstavi ; transfer znanja
(theatre project ; costume design ; mentor approach ; practical work)
Sažetak
U radu se kontekstualiziraju povijest, afirmacija i profesionalizacija kostimografske struke gledano kroz prizmu praktičnog rada studenata i transfera znanja između mentora i studenta i obrnuto na velikom kazališnom projektu Orfej i Euridika. Projekat je rezultat suradnje fakulteta u sklopu Sveučilišta u Zagrebu (Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Tekstilnotehnološkog fakulteta). U sklopu projekta studenti kostimografije Tekstilno- tehnološkog fakulteta stekli su praktično iskustvo neophodno za rad u profesionalnom kazalištu. Slobodnim mentorskim pristupom u vidu obostranog transfera znanja – mentora koji studentima prenosi svoje znanje stečeno u obrazovnom sustavu i kroz cjeloživotni praktičan rad, i studenata koji svojom svježinom i mladenačkom inovativnošću prenose svoj entuzijazam na mentora – stvorena je kostimografija jedinstvenog rukopisa čiji su autori studenti. Diplomski studij kostimografije na Tekstilnotehnološkom fakultetu time je opravdao svoje postojanje upravo u sklopu navedene matične institucije, na kojoj je studentima omogućeno teorijsko i praktično obrazovanje u sklopu likovno-tekstilno-tehnoloških radionica izrade kostima na fakultetu i u sklopu međufakultetske suradnje na realizaciji predstave. Uspješnost ovakvoga tipa rada ogleda se i u činjenici da je projekt dobio dvije Rektorove nagrade i da je 1 uvršten na Praški kvadrijenale (PQ 2015), u sklopu studentske nacionalne sekcije Hrvatske. Autorica teksta je u projektu sudjelovala kao mentor studenata kostimografije. Ovaj rad posvećen je istraživanju obrazovnog sustava kostimografije na hrvatskim visokoobrazovnim umjetničkim institucijama kroz povijest, te rezultatima praktičnog rada na studentskim projektima danas
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Primijenjena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Ebsco
- ERIH plus