Pregled bibliografske jedinice broj: 974880
Autorske filozofske priče za djecu – mjesto susreta filozofije, odgoja i stvaralaštva
Autorske filozofske priče za djecu – mjesto susreta filozofije, odgoja i stvaralaštva // Filozofija i stvaralaštvo / Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2018. str. 31-31 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 974880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autorske filozofske priče za djecu – mjesto susreta filozofije, odgoja i stvaralaštva
(Author's philosophical stories for children - the meeting place for philosophy, education and creativity)
Autori
Bruno Ćurko ; Škerbić, Matija Mato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Filozofija i stvaralaštvo
/ Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2018, 31-31
ISBN
978-953-164-199-9
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Filozofija i stvaralaštvo"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2018. - 15.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filozofske priče ; odgoj ; stvaralaštvo ; filozofija
(philosophical stories for children ; philosophy ; education ; creativity)
Sažetak
Kroz deset djeci prilagođenih priča o antičkim filozofima (Tales, Sokrat, Platon, Aristotel, Anaksagora, Heraklit, Sekst Empirik, Seneka, Dio gen i Epikur) uklopljenih u slikovnicu, autori spajaju roditeljske i odgojiteljske nakane s onim znanstvenim i stvaralačkim. U samim pričama koriste se metode i znanja iz raznih škola filozofije s djecom, ali i metode i znanja koje su autori stekli u direktnom radu s djecom kroz programe Udruge Mala filozofija. Na primjerima priča »Pitagora i brojevi« (Škerbić) i »Seneka protiv ljutnje« (Ćurko) autori će pokazati na koji način filozofske priče za djecu mogu biti odgojna metoda, ali ujedno i put i temelj za razvoj kritičkog i kreativnog mišljenja kod djece u dobi od četiri do osam godina. Istovremeno, pokazat će kako priče stvaraju prostor između djece i roditelja, odnosno odgajatelja, za sigurnu i slobodnu komunikaciju, za čitanje i promišljanje priča i njihovih ekstenzija i implikacija. Ono što ove priče i slikovnicu čini jedinstvenim i drugačijim od drugih u svijetu jest njihovo koncentriranje na život i djelo pojedinih antičkih autora, te lociranje i iskorištavanje tema koje se uz pomoć suvremenih spoznaja iz filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije mogu adaptirati i uspješno prezentirati djeci navedene dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb