Pregled bibliografske jedinice broj: 974818
Hrvatski elektronički udžbenik za učenje engleskoga kao stranoga jezika u visokoškolskom obrazovanju
Hrvatski elektronički udžbenik za učenje engleskoga kao stranoga jezika u visokoškolskom obrazovanju, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 974818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski elektronički udžbenik za učenje engleskoga kao stranoga jezika u visokoškolskom obrazovanju
(Croatian Electronic Textbook for Teaching English as a Foreign Language in Croatian Higher Education)
Autori
Pešut, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.05
Godina
2017
Stranica
202
Mentor
Živković, Daniela
Ključne riječi
visoko obrazovanje, visoko učilište, učenje engleskoga kao stranoga jezika, elektroničko izdavaštvo, elektronička knjiga, elektronički udžbenik, alati za izradu elektroničkoga udžbenika
(higher education, higher education institution, English as a Foreign Language (EFL), e-publishing, e-book, e-textbook, e-textbook software)
Sažetak
Sve većom uporabom informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju javlja se potreba za cjelovitim definiranjem elektroničkoga udžbenika, njegovih obilježja i načina izrade. Elektronički udžbenik je pojam koji nastaje nakon pojma elektroničke knjige koji postoji već nekoliko desetljeća. Razmatranje uvođenja elektroničkoga udžbenika u obrazovanje i prvi pilot projekti u svijetu događaju se tek nekoliko godina nakon ulaska u 21. stoljeće. Kako bi se to i ostvarilo veliki broj strategija, od institucionalnih do nacionalnih, sadrži aktivnosti koje bi tome doprinijele. Stanje uvođenja elektroničkoga udžbenika u osnovno i srednje obrazovanje u Hrvatskoj i općenito udžbenika objedinjeno je kroz objavljene kataloge obveznih udžbenika. U visokom obrazovanju stanje udžbenika i općenito izdavaštva te literature nije objedinjeno, stoga je bilo potrebno provesti istraživanje. Kao primjer koji može detaljnije koristiti pri doprinosu načelima izrade, objavljivanja i vrednovanja visokoškolskoga elektroničkoga udžbenika koristilo se područje učenja engleskoga kao stranoga jezika u visokoškolskom obrazovanju. Cilj istraživanja bio je utvrditi potrebu za većim brojem udžbenika hrvatskih izdanja za učenje engleskoga kao stranoga jezika u visokoškolskom obrazovanju te otkriti i zatim predložiti načine na koji se to povećanje može ostvariti. U istraživanju su sudjelovali dionici u visokoškolskom obrazovanju, ali su zbog prikaza pojma udžbenika u cjelokupnom obrazovnom sustavu uključeni i dionici osnovnog i srednjeg obrazovanja. Kao završni doprinos cjelokupnog rada definiran je elektronički udžbenik i sva njegova obilježja. Na temelju predloženog modela elektroničkoga udžbenika za učenje engleskoga kao stranoga jezika testirani su slobodni računalni programi za izradu elektroničkoga udžbenika te su predložena rješenja za cjelokupni proces izrade i izdavanja elektroničkoga udžbenika u visokoškolskom obrazovanju. Složeno istraživanje svojim je rezultatima doprinijelo prijedlogu rješenja istraživačkog pitanja koje doprinosi institucionalizaciji elektroničkoga udžbenika u visokoškolskom obrazovnom sustavu u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb