Pregled bibliografske jedinice broj: 974792
Religioznost učenika srednje škole
Religioznost učenika srednje škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2002), 7; 133-139 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 974792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Religioznost učenika srednje škole
(Religion of high school students)
Autori
Brlas, Siniša
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2002), 7;
133-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
učenici, religioznost
(students, religiosity)
Sažetak
Sa stajališta psihologije ličnosti vrlo je važno kako se religiozno iskustvo oblikuje, razvija i kako utječe na ponašanje. Kroz prizmu odgojno- obrazovnog procesa ove je činjenice važno znati kako bi se identificirali uzroci i razlozi radi kojih se učenici obraćaju religiji, za koju se pretpostavlja da ju izabiru i kroz nastavu vjeronauka u školi. Rezultati Ankete o religioznosti koju smo proveli među učenicima srednje škole pokazali su da je vjera i vjerovanje internalizirano iskustvo pojedinca koje mladi prakticiraju uglavnom stoga što ima pozitivne posljedice na njihovo psihičko funkcioniranje ili ima svojevrsni psihoterapijski učinak u situacijama kada je to potrebno. No, razmjerno veliki dio učenika odlazi u crkvu i prakticira vjerske obrede zato što im je to posredovano utjecajima iz okoline ; oni vjeru i vjerovanje ne doživljavaju kao njihovo intimno i osobno iskustvo, ali ne nalaze niti negativne posljedice toga što čine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola