Pregled bibliografske jedinice broj: 974459
Uništenje kao stvaralački proces
Uništenje kao stvaralački proces // Filozofija i stvaralaštvo / Krznar, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2018. str. 55-55 (predavanje, nije recenziran, prošireni sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 974459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uništenje kao stvaralački proces
(Destruction as a creative process)
Autori
Metesi Deronjić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, ostalo
Izvornik
Filozofija i stvaralaštvo
/ Krznar, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2018, 55-55
ISBN
978-953-164-199-9
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva "Filozofija i stvaralaštvo"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2018. - 15.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Gustav Metzger, auto-destruktivna umjetnost, stvaralaštvo, Banksy
(Gustav Metzger, auto-destructive art, creativity, Banksy)
Sažetak
Daleko od sklada grčkih kipova, renesansne proporcije u kojoj se ogleda metafizička ljepota, jasnoće realizma i spokoja impresionizma, umjetnost 20. stoljeća okreće se novim izražajnim mogućnostima i novim, vrlo često nerazumljivim, možda čak i besmislenim, oblicima komunikacije. Jedan od svakako misaono izazovnijih umjetničkih izraza jest auto-destruktivna umjetnost koja se javlja 60-ih godina prošlog stoljeća. Tvorca koncepta i autora manifesta o auto-destruktivnoj umjetnosti Gustava Metzgera slijedili su Jean Tinguely, John Latham i Stephen Cripps, a nedavno im se pridružio i Banksy, ulični umjetnik nepoznatog identiteta. Uništivši sliku Girl with Balloon netom nakon što je na aukciji u Sotheby’su prodana za više od milijun funti, izazvao je zanimanje šire javnosti, ali i (re)aktualizirao pitanje značenja uništavanja umjetničkih djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Željka Metesi Deronjić
(autor)