Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 974162

Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici


Putarek, Vanja
Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici // Psihologijske teme, 27 (2018), 3; 453-479 doi:10.31820/pt.27.3.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 974162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici
(An Overview of Theoretical Frameworks and Contemporary Approaches for Facilitating Conceptual and Procedural Knowledge in Mathematics)

Autori
Putarek, Vanja

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 27 (2018), 3; 453-479

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
matematičke kompetencije ; konceptualno i proceduralno znanje ; usporedba ; produktivna pogreška
(mathematical competences ; conceptual and procedural knowledge ; comparison ; productive failure)

Sažetak
Matematika je jedno od ključnih obrazovnih područja, a stjecanje matematičkih kompetencija ima dalekosežne učinke na akademski i profesionalni razvoj pojedinaca. Osnovni su aspekti matematičkih kompetencija konceptualno znanje, koje predstavlja razumijevanje pojmova, i proceduralno znanje, koje se odnosi na primjenu postupaka s ciljem rješavanja zadataka. Obje su vrste znanja važne za razvoj adaptivne stručnosti i uspjeh u matematici. Kako bi se kroz obrazovni proces potaknulo stjecanje konceptualnog i proceduralnog znanja, korisno je načine poučavanja oblikovati u skladu s pristupima koji su se pokazali učinkovitima u istraživanjima i praksi. Stoga je jedan cilj ovoga rada bio prikazati osnovne teorijske okvire o poučavanju matematike tijekom 20. stoljeća, kao i dva recentna pristupa koja su proizašla iz trenutno dominantnoga teorijskog okvira, konstruktivizma - korištenje usporedbi i produktivna pogreška. Kod usporedbe učenici jedan postupak rješavanja zadataka uspoređuju s novim postupkom, a kroz tu usporedbu mogu uočiti ključna obilježja postupaka koja ih ujedno i razlikuju. U odnosu na sekvencijalni način prikazivanja postupaka korištenje se usporedbi pokazuje djelotvornijim za stjecanje proceduralnog znanja i fleksibilnosti te konceptualnog znanja. Produktivna se pogreška temelji na integraciji metoda vođenog otkrivanja i izravnog poučavanja te se provodi u dvije faze: 1) učenici samostalno ili u grupi otkrivaju rješenja zadataka ; 2) kroz poučavanje od strane učitelja uspoređuju svoja rješenja s točnim rješenjima, što dovodi do otkrivanja i ispravljanja negativnog znanja te razumijevanja osnovnih pojmova u određenom gradivu. Usprkos pozitivnim učincima ovom su pristupu upućene kritike, o kojima se govori u ovome radu. Na temelju je prikazanih informacija drugi cilj rada bio odrediti smjernice za praksu i buduća istraživanja kako bi se povećao broj učenika s razvijenim matematičkim kompetencijama koje su važne za uključivanje učenika u globalno sve traženija STEM zanimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vanja Putarek (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr pt.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Putarek, Vanja
Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici // Psihologijske teme, 27 (2018), 3; 453-479 doi:10.31820/pt.27.3.6 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Putarek, V. (2018) Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici. Psihologijske teme, 27 (3), 453-479 doi:10.31820/pt.27.3.6.
@article{article, author = {Putarek, Vanja}, year = {2018}, pages = {453-479}, DOI = {10.31820/pt.27.3.6}, keywords = {matemati\v{c}ke kompetencije, konceptualno i proceduralno znanje, usporedba, produktivna pogre\v{s}ka}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.27.3.6}, volume = {27}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Pregled teorijskih okvira i suvremenih pristupa za poticanje konceptualnog i proceduralnog znanja u matematici}, keyword = {matemati\v{c}ke kompetencije, konceptualno i proceduralno znanje, usporedba, produktivna pogre\v{s}ka} }
@article{article, author = {Putarek, Vanja}, year = {2018}, pages = {453-479}, DOI = {10.31820/pt.27.3.6}, keywords = {mathematical competences, conceptual and procedural knowledge, comparison, productive failure}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.27.3.6}, volume = {27}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {An Overview of Theoretical Frameworks and Contemporary Approaches for Facilitating Conceptual and Procedural Knowledge in Mathematics}, keyword = {mathematical competences, conceptual and procedural knowledge, comparison, productive failure} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font