Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 973927

STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU


Družinec, Vlatka; Velan, Doris
STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU // Studia Polensia, 6 (2018), 1; 4-28 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 973927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU
(Strategies used by preschool teachers in facilitating social interaction among children in kindergarten)

Autori
Družinec, Vlatka ; Velan, Doris

Izvornik
Studia Polensia (1848-4905) 6 (2018), 1; 4-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odgojitelj ; strategija ; socijalna interakcija ; socijalne ; vještine
(preschool teacher, strategy, social interaction, social skills)

Sažetak
Od najranijih dana života djeca u obitelji usvajaju socijalne vještine potrebne za djelotvornu socijalnu interakciju, a odgojitelji u vrtiću organiziraju programske aktivnosti, stvaraju poticajno i ugodno ozračje za njihovo učenje i uvježbavanje. Odgojno-obrazovnim strategijama odgojitelj potiče socijalne interakcije djece u vrtiću i svojim vlastitim karakteristikama ponašanja pruža model za razvoj njihovih socijalnih vještina. Cilj je istraživanja utvrditi kojim se strategijama koristi odgojiteljica u facilitiranju socijalnih interakcija djece u vrtiću. Istraživanje je provedeno tijekom veljače, ožujka, travnja i svibnja 2017. godine, na uzorku od jedne odgojiteljice u Dječjem vrtiću „Olga Ban“ u Pazinu. U istraživanju su korištena dva mjerna instrumenta: Protokol nesudioničkog opažanja, izrađen za potrebe ovoga istraživanja kojim su se evidentirale strategije odgojiteljice i Polustruktuirani upitnik za refleksiju odgojiteljice. Sukladno dogovoru s odgojiteljicom, promatrač je boravio u odgojno-obrazovnoj skupini dvadesetak puta i u tri različite vremenske točke trajanja pet minuta: 8:35 (vrijeme doručka), 9:20 (vrijeme jutarnjega kruga), 10:05 (podjela materijala i aktivnosti) opažao i bilježio strategije odgojiteljice. Nakon obrade podataka iz protokola praćenja ponašanja odgojiteljice i interpretacije, proveden je razgovor s odgojiteljicom čije je ponašanje opažano s ciljem njezine refleksije na dobivene rezultate. Rezultati istraživanja pokazuju da odgojiteljica u većini situacija razgovara s djecom koja su u sukobu, ne kažnjava, daje prijedloge u socijalnim interakcijama, a ne naredbe, postavlja pitanja sa zanimanjem za dječje mišljenje, uvažava dječje zamisli i potiče djecu na izražavanje svojih želja, potiče djecu na suradnju i predlaže rečenice za poticanje suradnje, osigurava alternativu tužakanju, potiče djecu na strpljenje, potiče altruizam i empatiju, potiče alternativne interpretacije tuđega ponašanja, potiče djecu da postavljaju pitanja i koristi se uljudnim frazama u razgovoru s djecom. Tijekom refleksije odgojiteljica je iskazala zadovoljstvo korištenim metodama i istaknula dobrobit istraživanja za daljnji rad i planiranje aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Vlatka Družinec (autor)

Avatar Url Doris Velan (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Družinec, Vlatka; Velan, Doris
STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU // Studia Polensia, 6 (2018), 1; 4-28 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Družinec, V. & Velan, D. (2018) STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTIĆU. Studia Polensia, 6 (1), 4-28.
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka and Velan, Doris}, year = {2018}, pages = {4-28}, keywords = {odgojitelj, strategija, socijalna interakcija, socijalne, vje\v{s}tine}, journal = {Studia Polensia}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-4905}, title = {STRATEGIJE ODGOJITELJICE U FACILITIRANJU SOCIJALNIH INTERAKCIJA DJECE U VRTI\'{C}U}, keyword = {odgojitelj, strategija, socijalna interakcija, socijalne, vje\v{s}tine} }
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka and Velan, Doris}, year = {2018}, pages = {4-28}, keywords = {preschool teacher, strategy, social interaction, social skills}, journal = {Studia Polensia}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1848-4905}, title = {Strategies used by preschool teachers in facilitating social interaction among children in kindergarten}, keyword = {preschool teacher, strategy, social interaction, social skills} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font