Pregled bibliografske jedinice broj: 973725
Ekološki projekti u dječjem vrtiću
Ekološki projekti u dječjem vrtiću, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 973725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološki projekti u dječjem vrtiću
(Ecological projects in kindergarten)
Autori
Kečinović, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
34
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
ekološki projekt, odgojiteljice, ekološka svijest, čuvanje okoliša, istraživanje
(ecological project, educators, ecological awareness, environmental protection, research)
Sažetak
U diplomskome radu opisan je pojam projekt, njegovo značenje, etape i ciklička struktura kao i nekoliko pristupa radu na projektu. Opisan je projektni pristup održivu razvoju, razvijanje ekološke svijesti kod djece te teme koje doprinose razvoju ekološke svijesti. U istraživačkome dijelu provedena je anketa s odgojiteljicama, a rezultati su prikazani statističkom analizom. Rezultati ankete pokazuju kako su interes djece (80% odgojiteljica) i osobni interes (65% odgojiteljica) najveći motivatori za provođenje projekta. Također, veliki postotak uključivanja roditelja u projekt, putem prikupljanja materijala (72% odgojiteljica) ili uključivanjem u aktivnosti (40%) pokazuje ozbiljno shvaćanje ekoloških projekata te njihovu prezentaciju javnosti. Projekti se najčešće provode s djecom starije predškolske dobi (60% odgojiteljica). Odgojiteljice bi se htjele dodatno educirati ili usavršiti na temu ekoloških projekata i to u vidu novih saznanja o ekologiji (40%), novih aktivnosti (48% odgojiteljica), približavanja ekologije djeci (20%) te dodatnih radionica (16%). Odgojiteljice imaju pozitivan stav o ekološkim projektima, smatraju kako povoljno utječu na razvoj ekološke svijesti (28%), kako djeca puno toga mogu naučiti (16%), kako su korisni, poučni i zanimljivi (28%), kako je važno stvoriti naviku očuvanja okoliša (44%) te kako su potrebni zbog promjena u okolišu (4%). Istraživanjem se nastojalo saznati koliko odgojitelji u svome radu provode projekte te koliko su projekti tematski vezani uz ekologiju, koje se ekološke teme najčešće obrađuju i koji je općeniti stav odgojitelja o provedbi ekoloških projekata u dječjem vrtiću. Istraživanje je pokazalo kako odgojiteljice u svome radu provode projekte te projekte tematski vezane uz ekologiju, kao i njihovo pozitivno mišljenje o ekološkim projektima i visoku motiviranost na dodatna stručna usavršavanja i edukacije iz područja ekologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)