Pregled bibliografske jedinice broj: 973561
Ambivalentni glasovi Kamovljeve "Psovke"
Ambivalentni glasovi Kamovljeve "Psovke" // Komparativna povijest hrvatske književnosti XVI: Matoš i Kamov: paradigme prijeloma / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužanić Vinka ; Meyer Fraatz, Andrea (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 225-235 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 973561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ambivalentni glasovi Kamovljeve "Psovke"
(The Ambivalent Voices of Kamov's Psovka)
Autori
Jurić, Slaven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti XVI: Matoš i Kamov: paradigme prijeloma
/ Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužanić Vinka ; Meyer Fraatz, Andrea - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 225-235
ISBN
978-953-163-406-9
Skup
Komparativna povijest hrvatske književnosti XVI: Matoš i Kamov: paradigme prijeloma
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 20.03.2014. - 21.03.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lirika, moderna, Kamov, glas, subjekt, iskazivanje, apostrofa, intertekstualnost
(lyric poetry, Modernism, Kamov, voice, subject, utterance, uttering, apostrophe, intertextuality)
Sažetak
Članak je usredotočen na analizu glasa, odnosno tekstualnoga subjektiviteta u zbirci Psovka janka Polića Kamova. Pritom se vodi računa ne samo o aksiologiji iskaza lirskog subjekta, budući da je ta iskazna razina prično eksplicitna i jednoznačna, nego i o konfiguraciji glasa, odnosno razinama zbirke na kojima ona dovodi u pitanje česte autorefleksivne opaske lirskoga ja i otvara prostor ambivalenciji i proturječjima koji nisu dijelom njegovih svjesnih kognitivnih operacija. Autor se pridružuje onim teorijskim formulacijamma (A. Easthope, T. Rajan, P. Hühn, J. Culler i dr.) koji iza monološkog govora lirike naziru napuknuća ili proširenja koja lirski iskaz vode prema mnogoglasju i uračunavaju nakupine tuđega govora (tradicije) što se provlače ispod prividno homogenih iskaza fikcionalne svijesti. Psovka je zahvalna zbirka za taj tip analize, jer su njezine deklarativno primitivne govorne procedure rezultat intencionalno ugrađenoga programa i visoko artificijelne poetike što im leži u osnovi. U tom se smislu u završnom dijelu rada propituju i odnosi između evidentne polemičke reakcije spram Biblije kao središnjega prototeksta zbirke i latentne imitativne citatnosti koja počiva u infastrukturnim slojevima Kamovljeve zbirke.
Izvorni jezik
Hrvatski