Pregled bibliografske jedinice broj: 973181
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika // Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja, 1 (2018), 1; 43-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 973181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika
(Factors of inclusiveness in Croatian elementary schools: Perspective of pupils)
Autori
Bukvić, Zlatko ; Bouillet, Dejana
Izvornik
Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja (2630-3396) 1
(2018), 1;
43-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, učenici osnovne škole, doživljaj podrške u obrazovanju
(inclusive education, pupils of elementary school, assessment of the support in the education)
Sažetak
Cilj ovoga rada je istražiti kako učenici u hrvatskim osnovnim školama doživljavaju potporu koju tijekom svog obrazovanja primaju od učitelja, vršnjaka i roditelja, s obzirom na okolnost radi li se o standardno razvijenim učenicima ili učenicima s različitim teškoćama. Polazi se od pretpostavke da dvije se grupe učenika statistički značajno razlikuju u doživljaju potpore, pri čemu je ona povoljnija u grupi standardno razvijenih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika 90 redovnih osnovnih škola na području cijele Republike Hrvatske krajem školske godine 2014./2015. i tijekom školske godine 2015./2016, a dio je disertacije „Zaokupljenost školom učenika s teškoćama“ (Bukvić, 2018). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 634 učenika, tako da je iz svake škole u istraživanje uključen po jedan par tipično razvijenog učenika i učenika s teškoćama iz 4., 6. i 8. razreda. Učenici su uz stručno vodstvo popunjavali Upitnik procjene podrške - verzija za učenike. Kvantitativnim neparametrijskim obradama podataka je utvrđeno da učenici podršku procjenjuju razmjerno povoljno, ali učenici s teškoćama znatno češće iskazuju da su njihova obrazovna postignuća rjeđe procijenjena u skladu s njihovim očekivanjima, da doživljavaju više vršnjačkog nasilja i manje su prihvaćeni među vršnjacima. Ove relacije su neovisne o spolu učenika, a povećavaju se s razredom kojeg učenik pohađa, odnosno s njihovom dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti