Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 973181

Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika


Bukvić, Zlatko; Bouillet, Dejana
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika // Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja, 1 (2018), 1; 43-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 973181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika
(Factors of inclusiveness in Croatian elementary schools: Perspective of pupils)

Autori
Bukvić, Zlatko ; Bouillet, Dejana

Izvornik
Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja (2630-3396) 1 (2018), 1; 43-54

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, učenici osnovne škole, doživljaj podrške u obrazovanju
(inclusive education, pupils of elementary school, assessment of the support in the education)

Sažetak
Cilj ovoga rada je istražiti kako učenici u hrvatskim osnovnim školama doživljavaju potporu koju tijekom svog obrazovanja primaju od učitelja, vršnjaka i roditelja, s obzirom na okolnost radi li se o standardno razvijenim učenicima ili učenicima s različitim teškoćama. Polazi se od pretpostavke da dvije se grupe učenika statistički značajno razlikuju u doživljaju potpore, pri čemu je ona povoljnija u grupi standardno razvijenih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika 90 redovnih osnovnih škola na području cijele Republike Hrvatske krajem školske godine 2014./2015. i tijekom školske godine 2015./2016, a dio je disertacije „Zaokupljenost školom učenika s teškoćama“ (Bukvić, 2018). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 634 učenika, tako da je iz svake škole u istraživanje uključen po jedan par tipično razvijenog učenika i učenika s teškoćama iz 4., 6. i 8. razreda. Učenici su uz stručno vodstvo popunjavali Upitnik procjene podrške - verzija za učenike. Kvantitativnim neparametrijskim obradama podataka je utvrđeno da učenici podršku procjenjuju razmjerno povoljno, ali učenici s teškoćama znatno češće iskazuju da su njihova obrazovna postignuća rjeđe procijenjena u skladu s njihovim očekivanjima, da doživljavaju više vršnjačkog nasilja i manje su prihvaćeni među vršnjacima. Ove relacije su neovisne o spolu učenika, a povećavaju se s razredom kojeg učenik pohađa, odnosno s njihovom dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bukvić, Zlatko; Bouillet, Dejana
Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika // Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja, 1 (2018), 1; 43-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bukvić, Z. & Bouillet, D. (2018) Čimbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih škola: perspektiva učenika. Inkluzivno izobraževanje: Pedagoška revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobraževanja, 1 (1), 43-54.
@article{article, author = {Bukvi\'{c}, Zlatko and Bouillet, Dejana}, year = {2018}, pages = {43-54}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, do\v{z}ivljaj podr\v{s}ke u obrazovanju}, journal = {Inkluzivno izobra\v{z}evanje: Pedago\v{s}ka revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobra\v{z}evanja}, volume = {1}, number = {1}, issn = {2630-3396}, title = {\v{C}imbenici inkluzivnosti hrvatskih osnovnih \v{s}kola: perspektiva u\v{c}enika}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, do\v{z}ivljaj podr\v{s}ke u obrazovanju} }
@article{article, author = {Bukvi\'{c}, Zlatko and Bouillet, Dejana}, year = {2018}, pages = {43-54}, keywords = {inclusive education, pupils of elementary school, assessment of the support in the education}, journal = {Inkluzivno izobra\v{z}evanje: Pedago\v{s}ka revija za teorijo in prakso inkluzivnega izobra\v{z}evanja}, volume = {1}, number = {1}, issn = {2630-3396}, title = {Factors of inclusiveness in Croatian elementary schools: Perspective of pupils}, keyword = {inclusive education, pupils of elementary school, assessment of the support in the education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font