Pregled bibliografske jedinice broj: 973120
Hidroelastični odziv ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU prema WhiSp metodologiji
Hidroelastični odziv ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU prema WhiSp metodologiji, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 973120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hidroelastični odziv ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU prema WhiSp metodologiji
(Hydroelastic response of 19000 TEU ultra large container ship according to the WhiSp methodology)
Autori
Rosandić, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
07.12
Godina
2018
Stranica
60
Mentor
Vladimir, Nikola
Ključne riječi
hidroelastičnost, direktni proračun, kontejnerski brod, WhiSp metodologija, zamor, metoda konačnih elemenata, potencijalno strujanje
(hydroelasticity, direct calculation, container ship, WhiSp methodology, fatigue, finite element method, potential flow)
Sažetak
U ovom diplomskom radu provedena je hidroelastična analiza ultra velikog kontejnerskog broda nosivosti 19000 TEU, sprezanjem 3D modela konačnih elemenata konstrukcije i 3D hidrodinamičkog modela potencijalnog strujanja. Korišten je programski paket HOMER, ustupljen od klasifikacijskog društva Bureau Veritas, Pariz. Proračun je proveden u skladu s WhiSp metodologijom, i to na WhiSp1 razini koja definira postupak spektralne analize zamora s utjecajem linearnog pruženja. Tehnička dokumentacija analiziranog broda i 3D model konačnih elemenata konstrukcije ustupljeni su od brodogradilišta Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd., iz Ulsana, Južna Koreja, a hidrodinamički model i integracijska mreža generirani su direktno u programskom paketu HOMER. Uz teorijske osnove hidroelastičnosti brodskih i pomorskih konstrukcija, u radu su ukratko opisana modelska ispitivanja, numerički proračuni i ispitivanja u naravi, kao komponente suvremenog integralnog pristupa u istraživanju hidroelastičnosti. Uz opis WhiSp metodologije i korištene programske podrške, dan je tehnički opis broda i korištenih proračunskih modela. Rezultati uključuju izračunate razine zamornog vijeka odabranog konstrukcijskog detalja bez utjecaja pruženja i s njim, pri čemu je potvrđeno da linearno pruženje smanjuje eksploatacijski period odabranog strukturnog detalja, te ga je potrebno uzeti u obzir kod direktnih proračuna. Štoviše, imajući u vidu relativno mnogo kombinacija susretnog kuta, valnih frekvencija i brzina broda, koje se moraju uzeti u obzir pri proračunu zamornog oštećenja (što uzrokuje razmjerno dugotrajne proračune), posebice je analiziran utjecaj koraka susretnog kuta na rezultate proračuna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Nikola Vladimir
(mentor)