Pregled bibliografske jedinice broj: 973016
Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi
Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 973016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tema lovstvo u radu s djecom mlađe školske dobi
(Hunting as a topic in work with younger school-age children)
Autori
Cvitan, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
20.06
Godina
2017
Stranica
52
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
lovstvo, lov, djeca mlađe školske dobi, krivolov, divljač
(hunting, hunt, younger school-age children, poaching, game)
Sažetak
Lovstvo je gospodarska djelatnost, a glavne zadaće lovstva su uzgoj i zaštita divljači, a zatim lov i korištenje dijelova divljači. Lovstvo se prvi put javlja u vrijeme ledenog doba, kada je čovjek lovio zbog nestašice hrane te se koristio krznom kako bi se zagrijao. Iako lov danas više nije neophodno sredstvo preživljavanja, ono je i dalje potrebno kako bi se zaštitila divljač i spriječila njezina prevelika namnoženost. Lovstvo je etički opravdano, ako služi kao djelatnost kontroliranja životinjskih populacija, čuvanja prirodnih i kulturnih dobara te zaštite od bolesti i šteta. Krivolov je kažnjivo djelo koje predstavlja krađu državne imovine, a čini velike štete u lovištu. Istraživanje o stavovima i znanjima djece mlađe školske dobi o lovstvu provedeno je 29.svibnja 2017. u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi u Kneževim Vinogradima. Istraživanje je provedeno na uzorku od dvadeset i pet učenika, odnosno šesnaest učenika u prvom razredu i devet učenika u četvrtom razredu, a kao istraživački instrument korišten je upitnik. Rezultati navedenog istraživanja pokazuju da djeca mlađe školske dobi znaju što je lov, opisuju lovca na temelju njegovih odjevnih predmeta i oružja. Djeca mlađe školske dobi upoznata su s nekim aktivnostima lovaca, te najčešće navode da su aktivnosti lovaca lov i hranjenje životinja koje žive u šumi. Učenici ne navode da se lovci bave uzgojem divljači, što je ujedno i najvažnija zadaća lovstva. 28% ispitanika lovce smatra lošima, jer oni love i ubijaju nevine životinje. 4% ispitanika smatra da su lovci i dobri i loši, a 68% ispitanika smatra da su lovci dobri, jer hrane životinje zimi. Iako veliki broj ispitanika lovce smatra dobrima, oni i dalje nisu u potpunosti upoznati s aktivnostima lovaca. Djeca mlađe školske dobi dobro poznaju životinje koje žive u šumi, odnosno rezultati istraživanja pokazali su da su samo dva učenika prvog razreda navela manje od pet životinja koje žive u šumi. Prilikom analiziranja udžbenika iz Prirode i društva, zaključila sam da je lovstvo u udžbenicima zanemareno, odnosno ne spominje se ni u nastavnim temama u kojima bi se trebalo spomenuti. Iako u Nastavnom planu i programu tema Lovstvo ne postoji, ona bi se trebala uvesti, kako bi se učenici mlađe školske dobi upoznali s lovstvom kao gospodarskom djelatnošću, kako bi razumjeli osnovne zadaće lovstva te kako bi shvatili da lovci love i odstreljuju radi kontroliranja broja divljači i zaštite prirodnih i kulturnih dobara. Prilikom pripremanja za sat s nastavnom temom Lovstvo u obzir valja uzeti dob učenika, ali i njihova znanja i stavove o lovcima koji su prikupljeni istraživanjem provedenim u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi. Uvođenjem i provođenjem nastavne teme Lovstvo u školama, pomoglo bi se djeci mlađe školske dobi da afirmiraju pozitivne stavove prema lovstvu i lovcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek