Pregled bibliografske jedinice broj: 972963
Web stranice turističkih zajednica kao sredstvo uspostave dijaloških odnosa s javnošću
Web stranice turističkih zajednica kao sredstvo uspostave dijaloških odnosa s javnošću // Mediji i turizam - Media nad Tourism / Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado - Zadar : Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru / Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado (ur.).
Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 71-85 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 972963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Web stranice turističkih zajednica kao sredstvo uspostave dijaloških odnosa s javnošću
(Tourist boards' web sites as a means of building dialogic relationships with public)
Autori
Miočić, Bernard
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam - Media nad Tourism / Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado - Zadar : Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru
/ Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado - Zadar : Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, 2010, 71-85
ISBN
978-953-7237-47-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup „Mediji i turizam”, Odjel za informatologiju i komunikologiju Sveučilišta u Zadru, u suradnji sa Sveučilištem u Dubrovniku i UM-FERI Institutom za medijske komunikacije Sveučilišta u Mariboru
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
turizam, odnosi s javnošću ; turističke zajednice ; web stranice ; dijalog
(tourism ; public relations ; tourist boards ; web sites ; dialogue)
Sažetak
Odnosi s javnošću su od ključne važnosti u svakodnevnoj turističkoj praksi. Unatoč tome, postoji jaz između teorije i prakse odnosa s javnošću u turizmu. Dok su s jedne strane, odnosi s javnošću dominirajuća aktivnost u komunikaciji i promociji turističkih destinacija, s druge strane, niti su razvijene niti se primjenjuju teorije, modeli i koncepti odnosa s javnošću u turizmu. Odnosi s javnošću su komunikacijski proces kojemu je glavna svrhovitost stvaranje boljeg image-a (slike) u javnosti. Pojavom Interneta, došlo je do bitnih promjena u načinu na koji turističke zajednice (kao službeni predstavnici - promotori turističkih destinacija) mogu oblikovati i razmjenjivati informacije i uspostaviti „pozitivne“ odnose s javnošću. Jedan od načina je poticanje dvosmjerne interaktivne komunikacije odnosno dijaloga putem službenih web stranica. Cilj ovoga rada bio je ispitati i utvrditi do koje mjere turističke zajednice u Hrvatskoj koriste svoje web stranice kao prostor za ostvarivanje dvosmjerne interaktivne komunikacije odnosno „dijaloških“ odnosa s javnošću. Na temelju proučene literature odabrano je ukupno 36 elemenata – kriterija koji operacionaliziraju načela dijaloškog komuniciranja na webu: (a) jednostavnost sučelja, (b) korisnost informacija, (c) očuvanje posjetitelja, (d) generiranje povratnih posjeta i (e) dijaloška (feedback) petlja. Rezultati analize web stranica županijskih turističkih zajednica (n=20) doveli su do općih zaključaka da ih većina, ne udovoljava osnovnim zahtjevima za uspostavu dijaloških odnosa na webu, te ih koriste prvenstveno kao alat za diseminaciju informacija. Štoviše, većina turističkih zajednica se uopće ne uključuje u dvosmjernu-interaktivnu komunikaciju. Odgovornima za strukturiranje i plasiranje sadržaja na web stranicama ovo istraživanje može pomoći da ozbiljnije shvate i upoznaju prednosti Interneta i njegovih servisa, i ukazuje na nužnost dvosmjerne komunikacije odnosno dijaloga s javnošću na Internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti