Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 972802

Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja


Golubović, Aleksandra
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja // Odgojno-obrazovne teme, 1 (2018), 1-2; 141-163 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 972802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja
(Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the philosophy of education)

Autori
Golubović, Aleksandra

Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 1 (2018), 1-2; 141-163

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji ; odgajanje ; filozofi odgoja ; Platon ; J. J. Rousseau ; J. Dewey
(Teachers ; upbringing ; philosophers of education ; Plato ; J. J. Rousseau ; J. Dewey)

Sažetak
U ovom radu raspravljat ćemo o mogućnostima, izazovima i poteškoćama vezanim za odgoj djece sa stajališta filozofije odgoja, a s kojima se svakodnevno susreću današnji učitelji i nastavnici. Učiteljski poziv izuzetno je bitan iz više razloga, a jedan od najvažnijih tiče se njihove uloge u odgoju djece s obzirom da učitelji imaju direktan i potencijalno iznimno velik utjecaj na krajnji rezultat izgradnje osobnosti u djece i mladih, odnosno osoba u cjelini. Prepoznali su to i mnogi filozofi od antike do naših dana, koji su u fokusu ovog rada, a bavili su se tumačenjem odgojnih utjecaja i različitih odgojnih nastojanja i praksi. Stoga u radu želimo istaknuti i barem ukratko analizirati neke od ključnih filozofskih pozicija važnih za izgradnju cjelovite, samostalne i zrele osobe, odnosno želimo ukazati na zadaće koje učitelji imaju svakodnevno pred sobom u nastojanju da djeci omoguće odrastanje i dosezanje samostalnosti. Zato ćemo izložiti odgojne pozicije koje su zastupali – Platon, J. J. Rousseau i J. Dewey, tri najznačajnija velikana filozofije odgoja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Aleksandra Golubović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Golubović, Aleksandra
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja // Odgojno-obrazovne teme, 1 (2018), 1-2; 141-163 (recenziran, članak, znanstveni)
Golubović, A. (2018) Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja. Odgojno-obrazovne teme, 1 (1-2), 141-163.
@article{article, author = {Golubovi\'{c}, Aleksandra}, year = {2018}, pages = {141-163}, keywords = {u\v{c}itelji, odgajanje, filozofi odgoja, Platon, J. J. Rousseau, J. Dewey}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {1}, number = {1-2}, issn = {2623-7911}, title = {U\v{c}iteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja}, keyword = {u\v{c}itelji, odgajanje, filozofi odgoja, Platon, J. J. Rousseau, J. Dewey} }
@article{article, author = {Golubovi\'{c}, Aleksandra}, year = {2018}, pages = {141-163}, keywords = {Teachers, upbringing, philosophers of education, Plato, J. J. Rousseau, J. Dewey}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {1}, number = {1-2}, issn = {2623-7911}, title = {Teachers' calling and upbringing: analysis from the viewpoint of the philosophy of education}, keyword = {Teachers, upbringing, philosophers of education, Plato, J. J. Rousseau, J. Dewey} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font