Pregled bibliografske jedinice broj: 972802
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja // Odgojno-obrazovne teme, 1 (2018), 1-2; 141-163 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 972802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz
perspektive filozofije odgoja
(Teachers' calling and upbringing: analysis from
the
viewpoint of the philosophy of education)
Autori
Golubović, Aleksandra
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 1
(2018), 1-2;
141-163
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji ; odgajanje ; filozofi odgoja ; Platon ; J. J. Rousseau ; J. Dewey
(Teachers ; upbringing ; philosophers of education ; Plato ; J. J. Rousseau ; J. Dewey)
Sažetak
U ovom radu raspravljat ćemo o mogućnostima, izazovima i poteškoćama vezanim za odgoj djece sa stajališta filozofije odgoja, a s kojima se svakodnevno susreću današnji učitelji i nastavnici. Učiteljski poziv izuzetno je bitan iz više razloga, a jedan od najvažnijih tiče se njihove uloge u odgoju djece s obzirom da učitelji imaju direktan i potencijalno iznimno velik utjecaj na krajnji rezultat izgradnje osobnosti u djece i mladih, odnosno osoba u cjelini. Prepoznali su to i mnogi filozofi od antike do naših dana, koji su u fokusu ovog rada, a bavili su se tumačenjem odgojnih utjecaja i različitih odgojnih nastojanja i praksi. Stoga u radu želimo istaknuti i barem ukratko analizirati neke od ključnih filozofskih pozicija važnih za izgradnju cjelovite, samostalne i zrele osobe, odnosno želimo ukazati na zadaće koje učitelji imaju svakodnevno pred sobom u nastojanju da djeci omoguće odrastanje i dosezanje samostalnosti. Zato ćemo izložiti odgojne pozicije koje su zastupali – Platon, J. J. Rousseau i J. Dewey, tri najznačajnija velikana filozofije odgoja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija