Pregled bibliografske jedinice broj: 972601
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike // Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie / Odaloš, Pavol (ur.).
Banska Bistrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2018. str. 54-65
CROSBI ID: 972601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezične strategije reklama u 19., 20. i 21. stoljeću – sličnosti i razlike
(Linguistic Strategies in Advertising in 19th, 20th and 21st Centuries – Similarities and Differences)
Autori
Stolac, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie
Urednik/ci
Odaloš, Pavol
Izdavač
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Grad
Banska Bistrica
Godina
2018
Raspon stranica
54-65
ISBN
978-80-557-1417-2
Ključne riječi
reklama, strategije, novine, 19. stoljeće, 20. stoljeće, manipulacija
(advertising, strategies, newspaper, 19th Century, 20th Century, 21st Century, manipulation)
Sažetak
Reklama je medijski sadržaj čija je svrha obavještavanje potencijalnih kupaca o proizvodima ili uslugama. Ako očekujemo da je reklama u prvome redu informacija, nećemo se snaći u većini reklamnih poruka koje u prvome planu imaju "ono nešto" što privlači pozornost, a tek u drugom podatke o proizvodu ili usluzi koje se želi prodati. Rabe se razne strategije, koje su se razvijale i obogaćivale sve novijim varijantama tijekom posljednja tri stoljeća. U radu se analiziraju novinske reklame s kraja 19. i početka 20. stoljeća i jezične strategije tamo uočene postavljaju se u suodnos sa strategijama rabljenima u suvremenim reklamama, na novom prijelazu stoljeća – iz 20. u 21. Promatraju se dva odvojena i različita komunikacijska trenutka, ali ipak u mnogočemu ista. Naglasak je obrascima kojima se skreće pozornost i primatelja poruke navodi da povjeruje u vrijednosti proizvoda ili usluga, da osjeti potrebu za time te da konačno postane kupac.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je rezultat istraživanja na potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac, te Vega 1/0179/15, voditelja Pavola Odaloša (Slovačka).
POVEZANOST RADA