Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 972534

Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije


Hošnjak, Ana Marija; Čukljek, Snježana; Ledinski Fičko, Sanja; Smrekar, Martina
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije // Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
Osijek, Hrvatska, 2018. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 972534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije
(Video Demonstration and Teachers’ Demonstration Impact on Nursing Students’ Development in the Intravenous Therapy Application)

Autori
Hošnjak, Ana Marija ; Čukljek, Snježana ; Ledinski Fičko, Sanja ; Smrekar, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina / - , 2018, 17-18

Skup
Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.09.2018. - 22.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
edukacija studenata ; video demonstracije ; objektivni standardizirani klinički ispit ; intravenozna terapija
(students education ; video materials ; objective structured clinical examination ; intravenous therapy)

Sažetak
Uvod: Razvoj digitalne tehnologije rezultirao je pojavom nove generacije studenata. Brzim napretkom informatičkih znanosti mijenja se i način edukacije studenata o izvođenju praktičnih vještina. Unazad dva desetljeća poučavanje video demonstracijama postalo je uobičajena i sve učestalija praksa. Cilj istraživanja bio je utvrditi utječu li demonstracije nastavnika i video demonstracije različito na razvijanje praktičnih vještina primjene intravenozne terapije kod studenata studija sestrinstva. Metode: U prospektivno randomizirano istraživanje je bilo uključeno 48 studenata prve godine studija sestrinstva, podijeljenih u dvije grupe, a provedeno je u dvije faze. U prvoj fazi „student video“ (N=22) educirani su o izvođenju vježbi primjene intravenozne terapije pomoću video demonstracije, dok je druga skupina studenata „studenti demonstracije“ (N=26) educirana demonstracijom od strane nastavnika. Obje skupine su nakon tjedan dana pristupile drugoj fazi istraživanja, pri kojoj su ocjenjeni Objektivno strukturiranim kliničkim ispitom (OSKI) o primjeni intravenozne terapije. Rezultati: Analizom podataka utvrđene su statističke značajnosti u OSKI česticama: odvojiti praznu štrcaljku od lijeka i spojiti štrcaljku s 0, 9% NaCl (p=0.041), povući klip štrcaljke unatrag i aspirirati krv te potvrditi položaj igle u krvnoj žili (p=0.002), provjeriti prisutnost pulsa na a. radialis (p=0.044), na mjesto punkcije staviti smotuljak (p<0.001). Značajna je razlika u ukupno postignutim bodovima između grupa „studenti video“(As=45.4 ; SD=4.97) i „studenti demonstracije” (As=51.7 ; SD=3.69), signifikantnost t-testa iznosi manje od 5%, odnosno p=0.000, uz razinu pouzdanosti od 95%. Zaključci: Video-demonstracije su odlično pomoćno sredstvo kod ponavljanja već stečenog znanja i vještina, ali samo kao metoda prisjećanja, dodatnog utvrđivanja i pamćenja. Video-demonstracije ne bi preporučili kao primarno sredstvo podučavanja bez elemenata objašnjavanja i vježbanja, posebice kod studenata koji se s određenim vještinama susreću po prvi puta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Hošnjak, Ana Marija; Čukljek, Snježana; Ledinski Fičko, Sanja; Smrekar, Martina
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije // Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
Osijek, Hrvatska, 2018. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Hošnjak, A., Čukljek, S., Ledinski Fičko, S. & Smrekar, M. (2018) Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije. U: Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina.
@article{article, author = {Ho\v{s}njak, Ana Marija and \v{C}ukljek, Snje\v{z}ana and Ledinski Fi\v{c}ko, Sanja and Smrekar, Martina}, year = {2018}, pages = {17-18}, keywords = {edukacija studenata, video demonstracije, objektivni standardizirani klini\v{c}ki ispit, intravenozna terapija}, title = {Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vje\v{s}tina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije}, keyword = {edukacija studenata, video demonstracije, objektivni standardizirani klini\v{c}ki ispit, intravenozna terapija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ho\v{s}njak, Ana Marija and \v{C}ukljek, Snje\v{z}ana and Ledinski Fi\v{c}ko, Sanja and Smrekar, Martina}, year = {2018}, pages = {17-18}, keywords = {students education, video materials, objective structured clinical examination, intravenous therapy}, title = {Video Demonstration and Teachers’ Demonstration Impact on Nursing Students’ Development in the Intravenous Therapy Application}, keyword = {students education, video materials, objective structured clinical examination, intravenous therapy}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font