Pregled bibliografske jedinice broj: 972534
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije // Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
Osijek, Hrvatska, 2018. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 972534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj video-demonstracija i demonstracija nastavnika na razvoj vještina studenata sestrinstva u primjeni intravenozne terapije
(Video Demonstration and Teachers’ Demonstration Impact on Nursing Students’ Development in the Intravenous Therapy Application)
Autori
Hošnjak, Ana Marija ; Čukljek, Snježana ; Ledinski Fičko, Sanja ; Smrekar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
/ - , 2018, 17-18
Skup
Suvremeno sestrinstvo:povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.09.2018. - 22.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukacija studenata ; video demonstracije ; objektivni standardizirani klinički ispit ; intravenozna terapija
(students education ; video materials ; objective structured clinical examination ; intravenous therapy)
Sažetak
Uvod: Razvoj digitalne tehnologije rezultirao je pojavom nove generacije studenata. Brzim napretkom informatičkih znanosti mijenja se i način edukacije studenata o izvođenju praktičnih vještina. Unazad dva desetljeća poučavanje video demonstracijama postalo je uobičajena i sve učestalija praksa. Cilj istraživanja bio je utvrditi utječu li demonstracije nastavnika i video demonstracije različito na razvijanje praktičnih vještina primjene intravenozne terapije kod studenata studija sestrinstva. Metode: U prospektivno randomizirano istraživanje je bilo uključeno 48 studenata prve godine studija sestrinstva, podijeljenih u dvije grupe, a provedeno je u dvije faze. U prvoj fazi „student video“ (N=22) educirani su o izvođenju vježbi primjene intravenozne terapije pomoću video demonstracije, dok je druga skupina studenata „studenti demonstracije“ (N=26) educirana demonstracijom od strane nastavnika. Obje skupine su nakon tjedan dana pristupile drugoj fazi istraživanja, pri kojoj su ocjenjeni Objektivno strukturiranim kliničkim ispitom (OSKI) o primjeni intravenozne terapije. Rezultati: Analizom podataka utvrđene su statističke značajnosti u OSKI česticama: odvojiti praznu štrcaljku od lijeka i spojiti štrcaljku s 0, 9% NaCl (p=0.041), povući klip štrcaljke unatrag i aspirirati krv te potvrditi položaj igle u krvnoj žili (p=0.002), provjeriti prisutnost pulsa na a. radialis (p=0.044), na mjesto punkcije staviti smotuljak (p<0.001). Značajna je razlika u ukupno postignutim bodovima između grupa „studenti video“(As=45.4 ; SD=4.97) i „studenti demonstracije” (As=51.7 ; SD=3.69), signifikantnost t-testa iznosi manje od 5%, odnosno p=0.000, uz razinu pouzdanosti od 95%. Zaključci: Video-demonstracije su odlično pomoćno sredstvo kod ponavljanja već stečenog znanja i vještina, ali samo kao metoda prisjećanja, dodatnog utvrđivanja i pamćenja. Video-demonstracije ne bi preporučili kao primarno sredstvo podučavanja bez elemenata objašnjavanja i vježbanja, posebice kod studenata koji se s određenim vještinama susreću po prvi puta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Snježana Čukljek
(autor)
Ana Marija Hošnjak
(autor)
Martina Smrekar
(autor)
Sanja Ledinski
(autor)