Pregled bibliografske jedinice broj: 972501
Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava
Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 10 (2017), 11; 143-166 doi:10.21857/ypn4oc82o9 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 972501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava
(Towards changing the system of education)
Autori
Bognar, Branko
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 10
(2017), 11;
143-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje učitelja ; promjene odgojno-obrazovnog sustava ; stručno usavršavanje učitelja
(pre-service teacher education ; changing the system of education ; teacher specialization)
Sažetak
Hrvatska se već duže vrijeme nalazi pred izazovom promjena odgojno-obrazovnog sustava. U posljednjih desetak godina proces promjena započinjao je razvojem obrazovnih standarda ili stvaranjem kurikul(um)a te se predviđala izrada udžbenika i priručnika uz tradicionalne oblike stručnog usavršavanja učitelja. Sve to je trebalo doprinijeti uspostavljanju kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog sustava. Unatoč potrošenom vremenu i fnancijskim sredstvima, naše škole se nisu znatno promijenile. Razlog tome moguće je tražiti u nedovoljno promišljenom pristupu promjenama. Naime, dosadašnja reformska nastojanja su uvelike zanemarivala važnost unapređenja profesionalnih kompetencija učitelja što nije moguće postići samo izmjenama nastavnih programa ili izradom novih kurikularnih dokumenata. To ovisi prije svega o inicijalnom obrazovanju i stručnom usavršavanju učitelja. Cilj je članka utvrditi značajke kvalitetnog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja učitelja koji mogu doprinijeti bitnim promjenama u nastavi te unaprijediti rezultate učenja učenika. Na temelju analize relevantnih istraživanja utvrđeno je kako bi trebalo sustavno planirati potrebe za učiteljskim kadrom, brinuti o privlačenju i izboru najboljih kandidata za upis na učiteljske i nastavničke studije. Posebnu pozornost bi trebalo posvetiti inicijalnom obrazovanju predmetnih učitelja koje bi trebalo biti integrirano uz podjednaku usmjerenost na stručna kao i metodičko-pedagoško-psihološka znanja. Učinkovito stručno usavršavanje, koje doprinosi nastavi usmjerenoj na učenika i boljim rezultatima učenja učenika, aktivno je, integrirano, suradničko, kvalitetno vođeno i refleksivno. Ukoliko uz promjene kurikuluma izostanu mjere, koje su usmjerene na unapređenje profesionalnih kompetencija učitelja, teško možemo očekivati bolje rezultate učenja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Open Academic Journal Index (OAJI)
- European Reference Index for the Humanities and Social Sciences (ERIH PLUS)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)
- The Digital Collection of the Croatian Academy of Sciences and Arts (DiZbi.HAZU)