Pregled bibliografske jedinice broj: 972340
Ciljne orijentacije za učenje, ličnost i obrazovni ishodi u nastavi fizike
Ciljne orijentacije za učenje, ličnost i obrazovni ishodi u nastavi fizike, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 972340 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljne orijentacije za učenje, ličnost i obrazovni ishodi u nastavi fizike
(Learning goal orientations, personality and educational outcomes in physics cllases)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2015
Stranica
119
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
ciljne orijentacije, osobine ličnosti, strategije učenja, ocjene, srednjoškolci
(orientation goals, personality characteristics, learning strategies, grades, grammar school students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos ciljnih orijentacija, osobina ličnosti i obrazovnih ishoda u srednjoškolskoj nastavi fizike. Ciljne orijentacije predstavljaju važan motivacijski konstrukt koji je razvijen u okviru teorija samoreguliranog učenja te se dovode u vezu s različitim obrazovnim ishodima. S obzirom da različita ciljna usmjerenja dovode do različitih ishoda u obrazovanju, njihovo predviđanje je od izuzetne važnosti. Ovim istraživanjem pokušalo se objasniti doprinos osobina ličnosti petofaktorskog modela u objašnjavanju pojedinih ciljnih usmjerenja u nastavi fizike te uloga ciljnih orijentacija u predviđanju strategija učenja te ocjena iz fizike. TakoĎer, ispitan je odnos osobina ličnosti i obrazovnih ishoda te medijacijska uloga ciljnih orijentacija u odnosu osobina ličnosti i obrazovnih ishoda. Istraživanje je provedeno u pet srednjih škola gimnazijskog općeg usmjerenja s područja Slavonije i Baranje. Sudionici su bili učenici drugog i trećeg razreda, 227 mladića i 418 djevojaka. Podaci o osobinama ličnosti, ciljnim orijentacija u nastavi fizike te strategijama učenja koje učenici koriste pri učenju fizike prikupljeni su upitnicima samoprocjene. Od učenika su prikupljeni i podaci o dobi, spolu te ocjeni iz fizike na kraju prethodnog razreda. Istraživanjem je potvrđeno da su osobine ličnosti značajni prediktori ciljnih orijentacija iako njihov doprinos u objašnjavanju ovog konstrukta nije izrazito velik. Ciljne orijentacije značajno predviđaju obrazovne ishode u nastavi fizike: strategije učenja i ocjene. Potvrđena je i medijacijska uloga ciljnih orijentacija u odnosu osobina ličnosti i obrazovnih ishoda. Možemo zaključiti da su istraživanjem dobivene važne teorijske i praktične spoznaje. Ključan nalaz je potvrda važnosti ciljne orijentacije usmjerenosti na ovladavanje putem uključivanja pri učenju fizike koju karakterizira usmjerenost na učenje, razumijevanje gradiva i razvoj vlastitih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek