Pregled bibliografske jedinice broj: 972333
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom // Dijete i jezik danas: Pismenost
Osijek, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 972333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom
(Entertainment Meets Education: Fostering Multiple Literacies through Graphic Novels)
Autori
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dijete i jezik danas: Pismenost
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
grafički roman, razvoj pismenosti, višestruka pismenost, multimodalnost
(graphic novel, literacy development, multiliteracies, multimodality)
Sažetak
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek