Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 972333

Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom


Mayer, Lana; Živković Zebec, Vedrana
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom // Dijete i jezik danas: Pismenost
Osijek, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 972333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom
(Entertainment Meets Education: Fostering Multiple Literacies through Graphic Novels)

Autori
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Dijete i jezik danas: Pismenost

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
grafički roman, razvoj pismenosti, višestruka pismenost, multimodalnost
(graphic novel, literacy development, multiliteracies, multimodality)

Sažetak
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vedrana Živković (autor)

Avatar Url Lana Mayer (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mayer, Lana; Živković Zebec, Vedrana
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom // Dijete i jezik danas: Pismenost
Osijek, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Mayer, L. & Živković Zebec, V. (2017) Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom. U: Dijete i jezik danas: Pismenost.
@article{article, author = {Mayer, Lana and \v{Z}ivkovi\'{c} Zebec, Vedrana}, year = {2017}, keywords = {grafi\v{c}ki roman, razvoj pismenosti, vi\v{s}estruka pismenost, multimodalnost}, title = {Spoj zabavnog i pou\v{c}nog: Poticanje vi\v{s}estruke pismenosti grafi\v{c}kim romanom}, keyword = {grafi\v{c}ki roman, razvoj pismenosti, vi\v{s}estruka pismenost, multimodalnost}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mayer, Lana and \v{Z}ivkovi\'{c} Zebec, Vedrana}, year = {2017}, keywords = {graphic novel, literacy development, multiliteracies, multimodality}, title = {Entertainment Meets Education: Fostering Multiple Literacies through Graphic Novels}, keyword = {graphic novel, literacy development, multiliteracies, multimodality}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font