Pregled bibliografske jedinice broj: 972313
Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi
Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 972313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi
(Knowledge of heredity in younger school-age children)
Autori
Sabolić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
89
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
nasljednost, nasljedne osobine, djeca mlađe školske dobi
(heredity, heritable traits, children of younger school age)
Sažetak
Kroz povijest se spominju mnogi znanstvenici koji su pridonijeli razvoju genetike, a najpoznatiji među njima je Gregor Mendel. Gregor Mendel je otkrio zakone nasljeđivanja koji su postali temelj istraživanja drugih znanstvenika i razvoju genetike. Zahvaljujući znanstvenicima koji su se bavili raznim istraživanjima u polju genetike nasljednost možemo definirati kao prijenos karakteristika s roditelja na potomstvo stoga su boja kose, boja očiju, visina, tjelesna težina, krvne grupe i mnoge bolesti nasljedne. Također se može zaključiti da pojedinac funkcionira kao jedinstvena jedinica koja je različita od drugih ljudi, dok s druge strane grupa gena određuje nasljednost. Istraživanje u ovom radu bavi se nasljednim osobinama koje djeca nasljeđuju od roditelja i važnost njihova poznavanja. Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi je bitno jer nam nasljednost može puno toga reći o djeci i njihovom zdravlju. Istraživanje je pokazalo da djeca od roditelja nasljeđuju mnogo osobina, međutim najviše se ističu tjelesna težina, nasljedne bolesti i krvna grupa. Rezultati istraživanja također ukazuju na to da postoji velik broj djece koji ima neki problem vezan za tjelesnu težinu, čak njih 69%. Također je zabrinjavajuće da velik broj roditelja ne zna krvnu grupu svoga djeteta, to jest od 51 para roditelja 20 parova ne zna krvnu grupu svoga djeteta što nekad može djecu dovesti u rizičnu situaciju. Veoma malen broj roditelja je testirao svoju djecu na neku bolest bilo nasljednu ili ne. Broj testirane djece iznosi 3, dok 48 djece nije nikada bilo testirano. Dobra suradnja učitelja, roditelja i liječnika je bitna jer se neke nasljedne nepravilnosti vezane za zdravlje djeteta mogu uočiti u školi, a učitelji tada trebaju kontaktirati liječnika i roditelje kako bi se pomoglo takvim učenicima jer se ponekad takve nepravilnosti mogu izliječiti ili ublažiti. Učitelji i roditelji se moraju bolje informirati u vezi zdravlja djece jer ako im učitelji i roditelji ne pomognu rijetko tko će im pomoći. Djeca su naša budućnost stoga se trebamo informirati o njima što više kako bismo im mogli pružiti najbolju moguću pomoć.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek