Pregled bibliografske jedinice broj: 972169
Nastavnici u osnovnom obrazovanju odraslih u Hrvatskoj: Tipologija uoči obrazovne reforme
Nastavnici u osnovnom obrazovanju odraslih u Hrvatskoj: Tipologija uoči obrazovne reforme // 8. Međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 972169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnici u osnovnom obrazovanju odraslih u Hrvatskoj: Tipologija uoči obrazovne reforme
(Teachers in Adult Primary Education in Croatia: Typology on the Eve of Educational Reform)
Autori
Dario, Pavić ; Iva Černja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
8. Međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
osnovno obrazovanje odraslih ; zadovoljstvo nastavnika ; istraživanje obrazovanja
(Adult primary education ; teacher satisfaction ; educational research)
Sažetak
Osnovno obrazovanje odraslih i razvoj temeljnih vještina u središtu su europskih politika cjeloživotnog učenja, i prvi korak u povećanju zapošljivosti njezinih stanovnika, ali i integraciji ranjivih skupina u društvo. Temelj svake obrazovne reforme, pa tako i one osnovnog obrazovanja odraslih, jesu sami nastavnici koji u tom sustavu rade. Oni nisu samo pasivni provoditelji reformi nego i aktivan element kreiranja nastavnih programa i sadržaja, ali i dio procesa vrednovanja nastavnog procesa samog. U ovom izlaganju prikazat će se rezultati istraživanja stavova nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih provedenog 2016. godine u sklopu projekta „Implementacija EU agende za obrazovanje odraslih 2015-2017“. Na temelju stavova nastavnika o trenutnom nastavnom planu i programu, materijalnim uvjetima rada, komunikaciji s kolegama i upravom, kao i na temelju stavova o polaznicima, pokazat će se dimenzije zadovoljstva nastavnika, posebno za nastavni program i uvjete, a posebno za polaznike. Za svaku od dvije skupine stavova izlučit će se četiri dimenzije zadovoljstva, kao i četiri „tipa“ nastavnika obzirom na kombinacije dimenzija zadovoljstva. U izlaganju će se pokazati da se „tipovi“ nastavnika prema zadovoljstvu razlikuju po nekoliko socio- demografskih varijabli, prvenstveno prema duljini i isključivosti rada u sustavu obrazovanja odraslih, kao i prema dominantnom načinu provođenja nastave. Ovi rezultati su vrijedni jer sugeriraju moguće otpore i prilike pri uvođenje reforme osnovnog obrazovanja odraslih i u velikoj mjeri su u skladu s teorijama o zadovoljstvu nastavnika opisanima u obrazovnoj literaturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb