Pregled bibliografske jedinice broj: 972126
Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi
Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 972126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje domaćih životinja djece mlađe školske dobi
(Knowing domestic animals of younger school age children)
Autori
Vinković, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
30.06
Godina
2017
Stranica
67
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
djeca mlađe školske dobi, domaće životinje, gradska sredina, seoska sredina, stočarstvo
(younger school age children, domestic animals, urban environment, rural environment, cattle breeding)
Sažetak
Domaće životinje su životinje koje je čovjek pripitomio i uzgojio kako bi imao gospodarsku korist od njih. Grana poljoprivrede koja se bavi uzgojem domaćih životinja naziva se stočarstvo. U ovom diplomskom radu opisane su sljedeće domaće životinje: konj, magarac, govedo, ovan, koza, svinja, pas, mačka, kunić što su ujedno sisavci, potom ; kokoš, patka, guska, golub i puran koji pripadaju pticama te jedan kukac, a to je pčela. Cilj istraživanja koji sam provela u diplomskom radu jest provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi, točnije učenici iz drugog i četvrtog razreda osnovne škole, poznaju domaće životinje. Istraživanje sam provela u gradskoj i seoskoj sredini, a rezultate koje sam dobila testom usporedila sam međusobno. Osim toga, prikazala sam rezultate analize Nacionalnog okvirnog kurikuluma, Nastavnog plana i programa za osnovne škole i udžbenika iz Prirode i društva koja koriste ispitanici. Ispitanici su bili iz dvije gradske (OŠ Frana Krste Frankopana Osijek i OŠ Augusta Šenoe Osijek) i dvije seoske škole (OŠ Ivana Kukuljevića Belišće, PŠ Veliškovci i OŠ "Matija Gubec" Magadenovac, PŠ Marijanci). Ukupan broj ispitanika je 131, od čega je 82 učenika iz gradskih škola i 49 učenika iz seoskih škola. Istraživanje je pokazalo kako učenici iz seoskih škola bolje prepoznaju domaće životinje nego učenici iz gradskih škola, odnosno u većini zadataka učenici iz seoskih škola ostvarili su bolje rezultate. Učenici iz gradskih škola pokazali su bolje znanje u prepoznavanju definicije domaćih životinja gdje je 96, 34% učenika iz grada znalo odgovor, dok je iz sela isto znalo 89, 80% učenika. Prepoznati kojoj grani poljoprivrede pripadaju domaće životinje znalo je 84, 15% gradskih učenika i 69, 39% seoskih učenika. U ostalim zadacima bili su bolji učenici iz seoskih škola. Posljednji dio testa, koji je bio temelj diplomskog rada, pokazao je kako su učenici iz seoskih škola bili bolji u prepoznavanju sljedećih domaćih životinja: bik (40, 82%), janje (55, 10%), prase (55, 10%), krava (81, 63%), svinja (81, 63%), štene (63, 27%), tele (53, 06%), jarić (20, 41%), kokoš (93, 88%), purica (48, 98%), puran (57, 14%), koza (59, 18%), pas ( 89, 90%), pijetao (93, 88%), mačić (79, 59%), ždrijebe (46, 94%), pačić (48, 98%), guščić (14, 29%), patka (59, 18%), ovan (57, 14%) i pile ( 83, 67%). Nasuprot tome, učenici iz gradskih škola bolje su prepoznali goluba (90, 24%), pčelu (84, 15%), konja (93, 90%), gusku (70, 73%), magare (10, 98%), noja (80, 49%), ovcu (82, 93%) i kunića (2, 44%). Istraživanje je pokazalo da učenici iz seoskih sredina pokazali bolje prepoznavanje za 21 domaću životinju. Osim toga, više učenika iz seoskih škola znalo je prepoznati korist koze, kokoši, ovce, patke, svinje, guske, konja i pčele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek