Pregled bibliografske jedinice broj: 972005
Usmena književnost i usmenost u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu
Usmena književnost i usmenost u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu // Suvremena pitanja, časopis za prosvjetu i kulturu, XII (2017), 23; 78-88 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 972005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmena književnost i usmenost u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu
(Oral literature and orality in Croatian primary school system)
Autori
Odža, Ivana
Izvornik
Suvremena pitanja, časopis za prosvjetu i kulturu (1840-1252) XII
(2017), 23;
78-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
usmeno izražavanje, usmeno izražavanje u osnovnoškolskom obrazovanju, usmena književnost, kriza usmenosti
(oral expression, in primary school system, oral literature, crisis of orality)
Sažetak
U radu se, iz perspektive učitelja praktičara, ukazuje na poteškoće u poticanju učenika na usmeno izražavanje te uopće na krizu usmenosti u hrvatskom osnovnoškolskom sustavu, s naglaskom na predmetnu nastavu hrvatskog jezika. Usmenost kao opća kategorija usmenog izražavanja pojedinca dovodi se u suodnos s usmenom književnosti. Cilj rada je upozoriti na krizu usmene komunikacije što se manifestira i u odgojno-obrazovnom procesu u vidu marginalizacije usmenog izražavanja unutar predmetne nastave hrvatskoga jezika, ukazati na važnost pravilnog usmenog izražavanja te na perspektive i naslijeđe koje nam u ostvarenju postavljenog cilja pruža usmena književnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti