Pregled bibliografske jedinice broj: 972002
Učitelj u dječjoj književnosti - između autoriteta i karizme
Učitelj u dječjoj književnosti - između autoriteta i karizme // Kompetencije suvremenog učitelja i odgojitelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.)., 2015. str. 45-53
CROSBI ID: 972002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj u dječjoj književnosti - između autoriteta i karizme
(The figure of a teacher in children's literature - between authority and charisma)
Autori
Bošković, Ivan ; Odža, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgojitelja - izazov za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
45-53
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
autoritet, ironija, karizma, suvremena pedagogija, učenik i učitelj u dječjoj književnosti
(authority, irony, charisma, contemporary pedagogy, teacher and student in children's literature)
Sažetak
Članak donosi prikaz lika učitelja u dječjoj prozi, ponajviše u dječjem romanu. Odabrana su djela gotovo u cijelosti obvezna ili izborna lektira u osnovnoj školi. Obuhvaćaju svjetsku i hrvatsku dječju književnost. Prvi dio rada osvrt je na temeljne paradigme suvremene pedagogije, drugi je dio prikaz lika učitelja u odabranim dječjim proznim djelima. Prikaz učitelja u dječjoj prozi induktivnom metodom se dovodi u vezu s društvenim promjenama te s tendencijama suvremene pedagogije pri čemu smo kao temeljne pojmove istaknuli pojam autoriteta i karizme. Odnos učitelja i učenika u dječjoj književnost s jedne je strane utemeljen na tradicionalnom autoritetu koji, s druge strane, u suvremenoj dječjoj prozi pokazuje ironijski odmak u prikazu lika učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski