Pregled bibliografske jedinice broj: 971993
Motivacijski postupci u nastavi lektire
Motivacijski postupci u nastavi lektire // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 56 (2007), 1-2; 91-100 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 971993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijski postupci u nastavi lektire
(Motivation methods in required reading)
Autori
Blažević, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 56
(2007), 1-2;
91-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
sat lektire ; motivacija utemeljena na igri ; problemska nastava
(requied reading ; motivation by a game ; problem – oriented teching)
Sažetak
Lektira je specifičan nastavni sat koji, osim što zahtijeva izvršavanje određenih obrazovnih zadaća, s posebnom pažnjom treba pristupiti odgojnim i funkcionalnim ciljevima. Pred nas-tavnike se postavljaju novi zadaci kojima se ne treba nužno pristupiti s dozom opterećenja, osobito ako se uzme u obzir da je sat lektire po svojoj prirodi podložan znatno prirodnijem obliku komunikacije nego što je to slučaj na satima gramatike ili književnosti gdje učenici moraju usvojiti i određeni broj novih podataka. Dovoljno je dio sata obogatiti novim pristu-pom ili, ukoliko lektirna obrada zahtijeva dva sata, posvetiti cijeli sat određenoj aktivnosti, ostvarujući tako odgojene i funkcionalne zadaće, a drugi sat koncentrirati se na heurističkog razgovor, odnosno, realizaciju obrazovnih ciljeva. Zanimljivim pristupom čini se pristup metodom igre, pa iznosim nekoliko prijedloga. Kombinacijom postojećih i suvremenijih metodičkih postupaka može se postići zadovoljavajući rezultat. Pri svakoj novoj metodi ne treba zanemariti smisao za mjeru kako se opet ne bismo našli u začaranom krugu zasićenosti i monotonije. Posebnu pažnju potrebno je obratiti na individualnost razrednog odjela, jer, ono što ovakvo istraživanje čini zanimljivim upravo je činjenica da ono što je jako dobro prihvaćeno u jednom razrednom odjelu, u drugom može biti ismijano.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija