Pregled bibliografske jedinice broj: 971807
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja? // Društvene i humanističke studije, 3 (2018), 3; 49-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 971807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?
(How did commercialization of higher education start)
Autori
Spasenovski, Nemanja ; Miliša, Zlatko
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3640) 3
(2018), 3;
49-68
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komercijalizacija života, komercijalizacija visokog obrazovanja, konzumerizam, društvene znanosti, humanističke znanosti
(commercialization of the life ; commercialization of higher education ; consumerism ; social sciences ; humanities)
Sažetak
Komercijalizacija visokog obrazovanja je posljedica sveopće komercijalizacije života, koju ćemo u ovome članku sagledati iz povijesnog i sociopedagogijskog aspekta. U radu analiziramo pojavu i razvoj konzumerizma, ne kao ekonomske teorije, već nametnutog životnog stila. Konzumerizam je proizvod korporativnog kapitalizma koji pomoću manipulativnih medija kreira potrošačke navike. Potrošnja je još krajem 18. stoljeća postala masovna, a od 21. stoljeća prerasta u ideologiju posjedovanja proizvoda, a odabir proizvoda nosi sa sobom statusnu pripadnost, ili identifikacijski značaj (prepoznavanja) konzumenta. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku s aktualnim pitanjima na dodatna istraživanja. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranog cilja, konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Jedan od važnijih razloga ekspanzije konzumerizma na svim razinama je svakako i šutnja akademske zajednice. U radu se navode neki poticajni primjeri za pedagošku praksu – osvještavanje problema konzumerizma kod djece i mladih, ali i navodi potreba za uvođenjem preventivnih programa na nacionalnoj razini. Ovaj rad tretira konzumerizam i komercijalizaciju života kao iznimno važno sociopedagoško pitanje, stoga se nadamo ovim člankom potaknuti na širu akademsku raspravu iz različitih akademskih perspektiva i znanstvenih područja o nadasve aktualnom problemu komercijalizacije života iz koje posljedično analiziramo i komercijalizaciju visokog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Index Copernicus International World of Journals
- Google Scholar