Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 971807

Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?


Spasenovski, Nemanja; Miliša, Zlatko
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja? // Društvene i humanističke studije, 3 (2018), 3; 49-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 971807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?
(How did commercialization of higher education start)

Autori
Spasenovski, Nemanja ; Miliša, Zlatko

Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3640) 3 (2018), 3; 49-68

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komercijalizacija života, komercijalizacija visokog obrazovanja, konzumerizam, društvene znanosti, humanističke znanosti
(commercialization of the life ; commercialization of higher education ; consumerism ; social sciences ; humanities)

Sažetak
Komercijalizacija visokog obrazovanja je posljedica sveopće komercijalizacije života, koju ćemo u ovome članku sagledati iz povijesnog i sociopedagogijskog aspekta. U radu analiziramo pojavu i razvoj konzumerizma, ne kao ekonomske teorije, već nametnutog životnog stila. Konzumerizam je proizvod korporativnog kapitalizma koji pomoću manipulativnih medija kreira potrošačke navike. Potrošnja je još krajem 18. stoljeća postala masovna, a od 21. stoljeća prerasta u ideologiju posjedovanja proizvoda, a odabir proizvoda nosi sa sobom statusnu pripadnost, ili identifikacijski značaj (prepoznavanja) konzumenta. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku s aktualnim pitanjima na dodatna istraživanja. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranog cilja, konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Jedan od važnijih razloga ekspanzije konzumerizma na svim razinama je svakako i šutnja akademske zajednice. U radu se navode neki poticajni primjeri za pedagošku praksu – osvještavanje problema konzumerizma kod djece i mladih, ali i navodi potreba za uvođenjem preventivnih programa na nacionalnoj razini. Ovaj rad tretira konzumerizam i komercijalizaciju života kao iznimno važno sociopedagoško pitanje, stoga se nadamo ovim člankom potaknuti na širu akademsku raspravu iz različitih akademskih perspektiva i znanstvenih područja o nadasve aktualnom problemu komercijalizacije života iz koje posljedično analiziramo i komercijalizaciju visokog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Nemanja Spasenovski (autor)

Avatar Url Zlatko Miliša (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.dhs.ff.untz.ba www.dhs.ff.untz.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Spasenovski, Nemanja; Miliša, Zlatko
Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja? // Društvene i humanističke studije, 3 (2018), 3; 49-68 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Spasenovski, N. & Miliša, Z. (2018) Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?. Društvene i humanističke studije, 3 (3), 49-68.
@article{article, author = {Spasenovski, Nemanja and Mili\v{s}a, Zlatko}, year = {2018}, pages = {49-68}, keywords = {komercijalizacija \v{z}ivota, komercijalizacija visokog obrazovanja, konzumerizam, dru\v{s}tvene znanosti, humanisti\v{c}ke znanosti}, journal = {Dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke studije}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2490-3640}, title = {Kako je do\v{s}lo do komercijalizacije visokog obrazovanja?}, keyword = {komercijalizacija \v{z}ivota, komercijalizacija visokog obrazovanja, konzumerizam, dru\v{s}tvene znanosti, humanisti\v{c}ke znanosti} }
@article{article, author = {Spasenovski, Nemanja and Mili\v{s}a, Zlatko}, year = {2018}, pages = {49-68}, keywords = {commercialization of the life, commercialization of higher education, consumerism, social sciences, humanities}, journal = {Dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke studije}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2490-3640}, title = {How did commercialization of higher education start}, keyword = {commercialization of the life, commercialization of higher education, consumerism, social sciences, humanities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Index Copernicus International World of Journals
  • Google Scholar





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font