Pregled bibliografske jedinice broj: 971728
Bioetika u srednjoškolskoj nastavi
Bioetika u srednjoškolskoj nastavi // Knjiga sažetaka 2. Osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2018. str. 49-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 971728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bioetika u srednjoškolskoj nastavi
(Bioethics in Secondary School Teaching)
Autori
Marinčić, Mile ; Čović, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 2. Osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2018, 49-50
ISBN
978-953-55962-3-3
Skup
2. osječki dani bioetike = 2nd Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.11.2018. - 06.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikularna reforma, školski predmeti, bioetika, odgovornost, društvo
(curricular reform, school subjects, bioethics, responsibility, society, Croatia)
Sažetak
Svjedoci smo pokušaja provođenja kurikularne reforme u Hrvatskoj, kao i prijedloga »Škole za život«. Nakana ovoga izlaganja nije analizirati kurikularnu reformu, ali je važno spomenuti da je kurikularna reforma u okviru opće obrazovne grupe predmeta zadržala predmete Etika i Vjeronauk. Nažalost, neki predmeti poput Povijesti, Biologije ili Kemije dugoročno bi mogli izgubiti satnicu. Razlog zašto se ovo spominje je jednostavan. Moglo bi se dogoditi, što nikako ne bi bilo dobro, da unutar nastavničkog korpusa dođe do obezvrjeđivanja pojedinih predmeta i netrepeljivosti među kolegama. Kad pogledamo izjave pojedinih političara o pojedinim predmetima (o njihovoj važnosti ili nevažnosti) o statusu profesora i sl., vidimo koliko je u Hrvatskoj potrebno uvijek iznova naglašavati da cjelovitog, zaokruženog, zrelog pojedinca ne čini briljantnost u takozvanom STEM-području, niti izvrsnost u prirodnim znanostima i sl., nego taj isti pojedinac mora težiti izvrsnosti i zaokruženosti i u kulturnom, moralnom i bilo kojem drugom smislu koji čini neki od kotačića u zaokruženosti osobe. Bilo koji kurikularni proces, »škola za život« ili nešto slično, koji bi isključivali neki od segmenata u procesu odgoja i obrazovanja u smislu cjelovitosti ljudske osobe, dugoročno bi mogli samo štetiti društvu na svim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)