Pregled bibliografske jedinice broj: 971541
Podložnost vršnjačkom pritisku kod srednjoškolaca
Podložnost vršnjačkom pritisku kod srednjoškolaca, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 971541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podložnost vršnjačkom pritisku kod srednjoškolaca
(Susceptibility to peer pressure among high school students)
Autori
Uzelac, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
25.09
Godina
2013
Stranica
24
Mentor
Nekić, Marina
Ključne riječi
vršnjački pritisak, adolescenti, samopoštovanje
(peer pressure, adolescents, self-esteem)
Sažetak
Tijekom adolescencije odnosi s vršnjacima postaju sve važniji, a kod adolescenta raste potreba za konformiranjem zahtjevima grupe. Vršnjački pritisak se može definirati kao pritisak da se radi nešto ili ne radi drukčije od ostalih, bez obzira želi li osoba to ili ne. Koliko će pojedinac biti podložan utjecaju drugih ovisi i o njegovom samopoštovanju, odnosno, veću sklonost popuštanju zahtjevima drugih pokazuju osobe niskog samopoštovanja. Cilj ovoga rada je bio ispitati podložnost vršnjačkom pritisku s obzirom na spol i dob adolescenata, kao i povezanost podložnosti vršnjačkom pritisku i samopoštovanja adolescenata. Istraživanje je provedeno na 187 učenika i učenica prvih (prosječna dob = 15 godina) i četvrtih razreda (prosječna dob = 18 godina) dviju zadarskih gimnazija. U ovom istraživanju koristili su se sljedeći mjerni instrumenti: Skala podložnosti vršnjačkom pritisku, koja dijeli područja vršnjačkog pritiska na: odnose s vršnjacima, fizički izgled, odnose s roditeljima, rizična ponašanja i ponašanja u školi, te Skala samoprihvaćanja i samokompetentnosti za mjerenje samopoštovanja. Rezultati istraživanja su pokazali kako postoji značajna razlika u podložnosti vršnjačkom pritisku s obzirom na razred u domenama koje se odnose na odnose s roditeljima i rizična ponašanja u smjeru veće podložnosti starijih ispitanika. Značajna spolna razlika u podložnosti vršnjačkom pritisku je utvrđena u domenama koje se odnose na rizična ponašanja i ponašanje u školi u smjeru veće podložnosti mladića. U domeni ponašanja u školi se značajnom pokazala i interakcija spola i razreda. Također, utvrdilo se da samopoštovanje jest negativno korelirano s podložnosti vršnjačkom pritisku, ali ta povezanost nije značajna u svim domenama vršnjačkog pritiska, a koeficijenti korelacije su neočekivano niski.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb